اصفهان- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان تاکید کرد: اگر دولت‌ها سهمی را که برای شهرداری از بودجه‌های نفتی مشخص شده پرداخت می‌کرد، این نهاد می توانست کارهای بهتری در سطح شهرها انجام دهد.

دولت ها باید سهم شهرداری ها از بودجه های نفتی را پرداخت کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حضرت آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در مراسم افتتاح سامانه اتوبوس تندرو با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: مجموعه شهرداری تلاش جهادگونه ای در راستای پیشرفت پروژه های شهر دارد که این عزم راسخ ستودنی است.

وی ادامه داد: شهرداری نیاز به ارائه آمار و گزارش فعالیت ندارد چرا که فعالیت ها به خوبی در شهر محسوس و نمایان است.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان همواره در همه زمینه ها پیشتاز بوده است و کسانی که در راس امور شهر بودند، نگذاشتند این کلانشهر از پیشتازی متوقف شود.

 وی اظهارکرد: اگر دولت‌ها سهمی را که برای شهرداری از بودجه‌های نفتی مشخص شده پرداخت می‌کرد، این نهاد می توانست کارهای بهتری در سطح شهرها انجام دهد.

طباطبایی نژاد گفت: وقتی گردشگری وارد کشور می شود ابتدا زیبایی و ظاهر شهرها را مشاهده می کند و این ظاهر شهرها آبروی کشور است، بنابراین باید دولت به این مهم توجه بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به رکود حاکم بر کشور گفت: رکود ساخت و ساز بیشتر بر روی شهرداری اثر می گذارد چرا که درآمد این نهاد حاصل از ساخت و ساز است اما با این وجود شهرداری اصفهان پروژه های خوبی را اجرا کرده است.

تردد اتوبوس های جدید در مناطق محروم شهر

 شهردار اصفهان نیز در این مراسم گفت: قرار است اتوبوس های خریداری شده در مناطق محروم شروع به کار کند چرا که همیشه این گلایه وجود داشت که اتوبوس نو در هسته مرکزی شهر فعال هستند.

مهدی جمالی نژاد با اعلام اینکه مدیریت شهری اصفهان به تمامی وعده هایی که برای پیشرفت و آبادانی اصفهان داده، عمل کرده است، ادامه داد: سال گذشته به شهروندان قول دادیم که ناوگان اتوبوسرانی را جوان تر کنیم و از متوسط عمر ۸ سال به ۴ الی ۵ سال برسانیم.

وی یادآور شد: طبق تعهد داده شده تعداد ۸۰۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده که ۲۰۰ دستگاه آن در سال گذشته وارد ناوگان شد و مابقی آنها امسال وارد ناوگان اتوبوسرانی می شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اتوبوس های خریداری شده دارای استاندارد یورو ۴ است که مجهز به فیلتر محیط زیستی است که در کاهش آلودگی هوای شهر بسیار تاثیر گذار است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه اتوبوس های تندرو از میدان امام علی(ع) تا پایانه ارغوانیه، گفت: این اولین خط هوشمند تندرو در شهر اصفهان محسوب می شود که با ۶۰ دستگاه اتوبوس و صرف هزینه ای بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان به شهروندان سرویس دهی می کند.

جمالی نژاد این نوید را به شهروندان اصفهانی داد که قرارداد احداث خط تراموا نیز در بهار امسال منعقد می شود تا شبکه حمل و نقل عمومی شهر با استفاده از قطار شهری، تراموا و اتوبوس های تندرو تکمیل می شود.

وی تاکید کرد: حمل و نقل شهر اصفهان به دلیل تاریخی بودن به صورت ترکیبی از قطارشهری، تراموا، اتوبوس های تندرو پیش بینی شده است تا به روان سازی ترافیکی شهر کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.