بیرجند- استاندارخراسان جنوبی گفت: نخبگان باید به بیان مشکلات خراسان جنوبی بپردازند و ما از طرح‌هایی که بر مبنای دانش فنی ایجاد شده باشد حمایت می‌کنیم.

استانداری از طرح‌هایی که بر مبنای دانش فنی ایجاد شده باشد حمایت می‌کند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، سید علی اکبرپرویزی در نشست هم اندیشی نخبگان و سرآمدان خراسان جنوبی اظهار داشت:توسعه تنها در یک بعد نیست و افرادی که به ابعاد مختلف توسعه نگاه نکرده‌اند دچار چالش شدند بنابراین همه باید برای توسعه خراسان جنوبی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه  اقتصاد مقاومتی تنها به معنای تولید نیست افزود: باید علت عدم ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت شناسایی شود و اتاق‌های فکر باید از حالت کلاسیک و دکوری خارج شده و مشاوران تنها کاغذی و عنوانی نباشند.

پرویزی بیان کرد: نخبگان باید به بیان مشکلات خراسان جنوبی بپردازند و ما از طرح‌هایی که بر مبنای دانش فنی ایجاد شده باشد حمایت می‌کنیم.

استاندارخراسان جنوبی اظهار داشت: اگر بنا است در خراسان جنوبی کار اساسی شکل گیرد باید هر کدام تکلیف خود را به درستی پیگیری کنیم و بعد از رو به رو شدن با مشکل کم آبی  صنعت را محور توسعه قرار دهیم تا به سمت این حوزه پیش رویم.

پرویزی تصریح کرد: روستاهای قدیمی و تاریخی زیادی در خراسان جنوبی وجود دارد که این روستاها باید به گردشگران معرفی شود اما کار دولت تور گردانی نیست بلکه حمایت است و متأسفانه در این راستا دولت رقیب بخش خصوصی است.

وی افزود: متاسفانه تاکنون در زمینه معرفی جاذبه‌های خراسان جنوبی به خوبی عمل نشده است و از سویی دیگر باید تلاش شود تا زمینه صادرات بیشتر فراهم شود و کالاهایی با کیفیت و متناسب با بازار روز تولید شود.

وی با بیان اینکه اگر در مصرف منابع موجود صرفه جویی نشود دچار مشکلات جدی‌تری خواهیم شد افزود: مشکل کمبود آب درخراسان جنوبی وجود دارد و برای انتقال ۱۰ میلیون متر مکعب از یکی استان‌های مجارو به خراسان جنوبی در حال پیگیری هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دولت بر مشکلات خراسان جنوبی واقف است اظهار داشت: در حال حاضر مشکل ما در زمینه صادرات و تولید است و اولویت‌های استان توسط دولت در حال انجام است که به دلیل برخی مشکلات به کندی پیش می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.