بیرجند- دبیر کمیته اقتصاد مقاومتی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های شرکت تا سال ۱۴۰۰ افزایش ضریب بهره‌مندی آب شرب روستایی  به ۸۱ درصد برسد.

ضریب بهره‌مندی آب شرب روستائیان خراسان جنوبی به ۸۱ درصد افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین در بیرجند، حسن دیدبان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای  اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و با آبرسانی به ٦٨روستای استان تا پایان سال گذشته، ضریب بهره‌مندی آب شرب روستائیان به ٧٢.٩ درصد  افزایش یافت.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از موضوعات فرابخشی بوده که تمامی حوزه‌ها را در برگرفته و در واقع نقشه راهی برای رسیدن اقتصادی پویا و کشوری توسعه یافته است.

وی تصریح کرد: با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری کارگروه اقتصاد مقاومتی در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان به ریاست مدیرعامل شرکت تشکیل شد.

دبیر کمیته اقتصاد مقاومتی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در وزارت نیرو در سال گذشته تشکیل و ۱۷ پروژه در سطح ملی تعریف کرده است، یادآور شد: از این پروژه‌ها دو مورد مربوط به شرکت آب و فاضلاب روستایی است.

دیدبان دو پروژه ملی شرکت آب و فاضلاب روستایی در راستای بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: تأمین آب ۲ هزار روستای در سطح کشور و اصلاح الگوی مصرف آب از جمله این پروژه‌ها است.

دبیر کمیته اقتصاد مقاومتی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به پروژه ملی تأمین آب ۲ هزار روستا برای شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی پروژه تأمین آب ۶۸ روستای استان تعریف شده است.

وی بیان کرد: هدف از تأمین آب ۶۸ روستا با جمعیت بالغ‌بر ۳۲ هزار نفر در استان به منظور تحقق برنامه ملی و عدالت بنیان کردن اقتصاد مقاومتی و توسعه عدالت اجتماعی بوده و براساس برنامه‌ریزی‌های شرکت تا سال ۱۴۰۰ افزایش ضریب بهره‌مندی آب شرب روستایی  به ۸۱ درصد برسد.

دیدبان افزود: با آبرسانی این روستاها ضریب بهره‌مندی آب شرب روستائیان استان به ۷۲.۹ درصد می‌رسد که این میزان از متوسط کشور هم جلوتر است.

دبیر کمیته اقتصاد مقاومتی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی یادآور شد: تا سال گذشته از مجموع ۶۸ روستای هدف در استان تعداد ۳۴ روستا آبرسانی شده و مابقی پروژه‌ها با پیشرفت ۷۰ درصد همراه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.