ایلام- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از برگزاری ششمین جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در این استان در چارچوب برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) استان ایلام خبر داد .

ششمین جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در ایلام برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، علی ‌محمدنیاکان درباره برگزاری ششمین جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در ایلام گفت: این جشنواره در دو گروه سنی بزرگسال بالای ۱۷ سال و گروه سنی نوجوانان زیر ۱۷ سال برگزاری می‌شود .

وی با بیان اینکه جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی به زبان‌های فارسی، عربی و کردی (گویش‌های کلهری، فیلی و لکی) برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره در دو بخش سفرنامه نویسی و خاطره‌نویسی و همچنین بخش ویژه شامل تولید آثار با محتوا و مضمون حول محور کرامت انسانی با الهام از آموزه‌های رضوی، اهل‌بیت (ع) و قرآن کریم است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، یادآور شد: آخرین‌مهلت ارسال آثار ۲۰ تیرماه سال جاری خواهد بود و مراسم اختتامیه ۹ مردادماه با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی کشوری و استانی با تجلیل از آثار برگزیده در مرکز این استان برگزار خواهد شد .

محمدنیاکان عنوان کرد: آثار ارسالی با موضوع سفر به مشهد مقدس و حرم مطهر حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) و یا سفر به قم زیارت حضرت معصومه (س) و سفر به شیراز زیارت حرم حضرت شاه‌چراغ (ع) و زیارت امامزادگان و همچنین سفرنامه نویسی و خاطره‌نویسی در خصوص زیارت بقاع متبرکه و امامزادگان در استان ایلام نیز، پذیرفته می‌شود .

وی با اشاره به برگزاری فرامرزی این جشنواره و توزیع فراخوان این جشنواره در کشور عراق، گفت: امروزه مرز مهران به یکی از کانون‌های تردد زوار عراقی برای ورود به کشور و سفر به مشهد مقدس و زیارت امام رضا (ع) تبدیل‌شده است که از این راستا از زائران عراقی برای شرکت در این جشنواره و ارسال آثار به زبان عربی دعوت می‌شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۶۰ اثر با موضوع‌های خاطره‌نویسی و سفرنامه امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت شاه‌چراغ (ع) و سایر امامزادگان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و امسال نیز شاهد استقبال خوبی از سوی اقشار مختلف برای شرکت در این جشنواره هستیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.