رئیس هیئت روسیه در مذاکرات آستانه، امضای سند ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه را تضمین کننده حفظ تمامیت ارضی این کشور دانست.

مسکو: ایجاد مناطق کاهش تنش، حفظ تمامیت ارضی سوریه را تضمین می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از المیادین، الکساندر لاورنتیف رئیس هیئت روسیه در مذاکرات آستانه گفت: امضای سند ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه، حفظ تمامیت ارضی سوریه را تضمین می‌کند.

وی افزود: توافق‌هایی که در آستانه محقق شد، به تقویت نظام آتش‌بس در سوریه کمک خواهد کرد.

لاورنتیف اظهار داشت: در مذاکرات آستانه درباره آزادی اسرا و بازداشت شدگان گفتگو شد.

رئیس هیئت روسیه در مذاکرات آستانه گفت: از ششم ماه می (شنبه ۱۶ اردیبهشت) تمام اقدامات نظامی در حومه ادلب، حومه شمالی حمص، غوطه شرقی، و جنوب سوریه متوقف خواهد شد.

وی افزود: جنگنده‌های روسیه، عملیات در مناطق کاهش تنش را به شرطی که ساکنان این مناطق و مواضع ارتش در معرض خشونت از سوی گروه‌های تروریستی قرار نگیرد، متوقف خواهد کرد.

لاورنتیف گفت: بعد از تحقق آتش‌بس پایدار در سوریه می‌توان درباره خروج نیروهای ایرانی از این کشور گفتگو کرد.

سند مناطق کاهش تنش  در سوریه امروز پنجشنبه به امضای کشورهای ضامن آتش‌بس در این کشور رسید.

این سند که با حضور هیئت‌های نمایندگان دولت سوریه و معارضان مسلح در نشست آستانه به امضا رسید، مبتنی بر ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه است.

در این سند آمده است که طی ۵ روز بعد از امضای این سند، کارگروهی از سوی کشورهای ضامن آتش‌بس (ایران، روسیه و ترکیه) برای تعیین مناطق کاهش تنش  تشکیل خواهد شد. این کارگروه ماموریت ترسیم مرزهای مناطق خلع سلاح، بخش‌های تنش، بخش‌های امن و حل و فصل مسائل فنی مربوط به اجرای سند را بر عهده خواهد گرفت.

بر اساس این سند، چهار منطقه "کاهش تنش" ایجاد خواهد شد و قرار است مناطق کاهش تنش در مرزهای این مناطق جهت جلوگیری از درگیری‌های مستقیم باشد.

روسیه خواستار کاهش تنش در حومه ادلب، حومه شمالی حمص، غوطه شرقی، و جنوب سوریه شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.