بیرجند- فرماندار شهرستان خوسف گفت: سال گذشته ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح های مشارکتی توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

۲۱۰ میلیاردریال تسهیلات به طرح های مشارکتی  شهرستان خوسف پرداخت شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، محمد شفیعی شامگاه پنج شنبه درجشنواره توانمندسازی صندوق های اعتباری خرد روستایی خراسان جنوبی ابراز امیدواری کرد :با تسهیلات اعطایی صندوق کارآفرینی امید؛ شاهد احیای هر چه بیشتر صندوق های خرد روستایی در این شهرستان و خراسان جنوبی باشیم.

فرماندار خوسف بیان کرد: اگر شرایط اولیه برای اشتغال توسط متقاضیان ایجاد شود تسهیلات لازم توسط دولت پرداخت خواهد شد.

۶۰۰ صندوق خرد روستایی با ۱۸۰ هزار نفر عضو در کشور احیاء شد

معاون ساماندهی و توانمند سازی صندوق کار آفرینی امید  در این جشنواره بر احیای صندوق های خرد روستایی تاکید کرد و گفت: با کمک های دولت در سال گذشته ۶۰۰ صندوق با ۱۸۰ هزار نفر تحت پوشش و با بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات احیا شده است.

 علی اصحابی با بیان اینکه در سه سال گذشته ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط صندوق کار آفرینی امید خراسان جنوبی در این استان مرزی پرداخت شده است اظهار داشت: این میزان تسهیلات نسبت به هشت سال قبل ۴۰ درصد رشد دارد.

وی بر احیای صندوق های خرد روستایی  تاکید کرد و گفت: با کمک های دولت در سال گذشته ۶۰۰ صندوق با ۱۸۰ هزارنفر تحت پوشش با بیش از۲۰۰ میلیاردریال تسهیلات احیا شده است.

وی با انتقاد از بعضی سیاستها که هدف آن مستمری بگیر کردن افراد در مناطق روستایی است، یادآور شد: باید همه توان خود را برای ایجاد خودباوری و خود اشتغالی در روستاها به کار گیریم

اصحابی بر ایجاد زنجیره خدمت در صندوقهای خرد روستایی تاکید کرد و افزود: باید برای رفع مشکل فروش محصول با استفاده از ایده های جدید و استفاده حداکثری از جوانان تحصیل کرده استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: شناخت و به کارگیری مجموعه منابعی که در روستاست و تشویق و ترغیب آنها به ویژه قشر بانوان در قالب صندوق های خرد و همچنین حمایت و تقویت این صندوق ها می تواند تحولی در توسعه اشتغال محلی و روستایی که از تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت است، باشد.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید عنوان کرد: خراسان جنوبی در بحث اعطای تسهیلات طرح های مشارکتی همچون تولید و فرآوری زرشک، پرورش شتر مرغ از اولویت های صندوق کارآفرینی امید است.

اصحابی از انعقاد تفاهم نامه با سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد:  با این تفاهم نامه دهیاران به عنوان عوامل توسعه روستاها به هم افزایی اعتباراتی اختصاصی از سوی این سازمان و تسهیلات صندوق کارآفرینی امید کشور نسبت به احیای توانمندی های و ظرفیتهای هر روستا اقدام شود.

وی به اعطای تسهیلات به بانوان علاقه مند در روستاها به ایجاد فروشگاههای اینترنتی اشاره کرد و افزود: این افراد می توانند برای فروش محصول صندوقهای خرد روستایی با دریافت تسهیلات نسبت به راه اندازی بازارچه های مجازی اقدام کنند.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کار آفرینی امید از موافقت مقام معظم رهبری برای برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی خبرداد و ابراز امیدواری کرد: امسال با این مبلغ به همه روستاها تسهیلات ارزان قیمت به صورت هدفمند برای توسعه اشتغال محلی اعطا شود.

اصحابی یادآور شد: با توجه به اعتباری که دولت برای مناطق روستایی در سال  جاری در نظر گرفته است: میزان تسهیلات صندوق های خرد روستایی از ۳۰۰ میلیون ریال به  ۶۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.