بردسکن- همزمان با سراسر کشور آزمون ورودی پذیرش به حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) و خواهران بردسکن با شرکت بیش از ۳۷۰ داوطلب خواهر و برادر برگزار شد.

شرکت بیش از ۳۷۰  نفر داوطلب در آزمون ورودی حوزه های علمیه در بردسکن

به گزارش قدس آنلاین امروز جمعه ،امام جمعه بردسکن  در بازدید از  محل برگزاری آزمون   ورودی حوزه علمیه برادران و  خواهران این شهرستان گفت: خوشبختانه دراین دوره از برگزاری آزمون با توجه به برداشتن  شرط مدرک دیپلم توسط مدیریت حوزه علمیه خراسان  استقبال بسیار خوبی نسبت به آزمون های سال های قبل شد که در حوزه  برادران ۲۸۷ نفر و در حوزه خواهران ۹۰ نفر داوطلب  از شهرهای کاشمر، کوهسرخ، خلیل آباد و بردسکن شرکت داشتند.

حجت الاسلام علی اصغر امینی عنوان کرد:  داوطلبینی که بالاترین امتیاز را کسب کنند  پس از انجام آزمون  و  مصاحبه  نسبت به پذیرش آنها  در پایه یک در حوزه های علمیه برادران و خواهران اقدام خواهد شد.   

مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) بردسکن نیز  با اشاره به  شرکت ۲۸۷ نفر داوطلب برادر در این آزمون گفت:  ۷۰ نفر از شرکت کنندگان  پس از انجام مراحل  آزمون و مصاحبه گزینش می شوند و از به صورت شبانه روزی از امکانات خوابگاهی، آموزشی و رفاهی  حوزه علمیه بردسکن بهره مند می شوند.

حجت الاسلام علیرضا زارعی  افزود: این آزمون برای چهارمین سال است که به صورت مستقل در بردسکن برگزار می شود  و نتایج آن اواخر اردیبهشت ماه  از طریق سایت معاونت آموزش حوزه  علمیه خراسان  اعلام می شود.

به گفته وی  درحال حاضر ۱۰۰ نفر طلبه در پایه های یک تا ۵ درحوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) بردسکن مشغول به تحصیل می باشند.

 وی در ادامه پاسخگویی به مطالبات و نیازهای امروز را از وظایف حوزه‌ها دانست و عنوان کرد: در این راستا باید ساز و کار بهره‌وری بالا را در حوزه‌های علمیه ایجاد کرد.

مدیر حوزه علمیه  امام جعفر صادق (ع) بردسکن با بیان این‌که حوزه‌های علمیه، پرچمدار تولید علم در شرایط دشوار هستند، گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته حوزه علمیه این است که استاد یا روحانی با جایگاه بالاتری هر آنچه را فرا می‌گیرد در اختیار نفر بعد از خود و شاگردانش قرار می‌دهد در حالیکه در دانشگاه‌ها این چنین نیست.

حجت‌الاسلام زارعی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه در ارتقای سطح بصیرت، اخلاق، فکر و معرفت افراد جامعه نقش بسیار مهمی دارند و از دیرباز چه قبل و چه بعد از انقلاب در زمینه‌های مختلف تأثیرگذار بوده‌ است، افزود: بسیاری از افرادی که در علوم متعارف حوزه و سایر دانش‌ها، برجسته شده‌اند، از کانون و مرکز علم ائمه(ع) بهره برده‌اند.وی حوزه‌های علمیه را اساس گسترش فرهنگ دینی در جامعه اسلامی‌ دانست و افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام دوباره زنده شد و حوزه‌های علمیه گسترش یافتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.