«مکتب‌خانه‌ از دیرباز تا امروز» عنوان مستندی درباره مکتب‌خانه‌های قرآنی است که با همت سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ تولید شده و امشب از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.

ساخت مستند «مکتب‌خانه‌ از دیرباز تا امروز» به پایان رسید/ پخش امشب از شبکه قرآن

به گزارش «قدس آنلاین»،   «مکتب‌خانه‌ از دیرباز تا امروز» عنوان مستندی است که با همت سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ تولید و امشب از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

رحیم قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در گفت‌وگو با فارس درخصوص این مستند گفت: مستند «مکتب خانه از دیرباز تا امروز» حاصل حدود دو سال مطالعه و پژوهش درخصوص روش‌های آموزش قرآن کریم در کشور و سیر تحول مکتب خانه‌های قرآنی است که سعی شده است به لزوم بازنگری به شیوه‌های آموزش قرآن کریم در کشور پرداخته شود.

وی ادامه داد: در این مستند سیر تاریخی و نقاط قوت و ضعف مکتب خانه‌ها توسط اساتید و پژوهشگران برجسته قرآنی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است و براساس لزوم آموزش همگانی و انس عمومی با قرآن کریم توسط همه اقشار و سنین، طرح‌ها و پیشنهاداتی ارائه شده است.

قربانی احیای مکاتب قرآن را از اهداف ساخت این مستند برشمرد و گفت: این کار پس از راه‌اندازی مکتب‌خانه‌های قرانی در تهران و در راستای احیای مکاتب و رفع مشکلات آنان و احیای آموزش خانگی قرآن و با متدهای جدید آموزشی آغاز و پس از بررسی‌های مختلف و کسب اطلاعات گوناگون ما را برآن داشت تا مستندی در همین زمینه تولید کنیم.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ از پخش این مستند از شبکه قرآن خبر داد و گفت: این مستند ۶۵ دقیقه‌ای امشب از حدود ساعت ۲۱ از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.

انمتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.