بردسکن- معاون وزیر جهادکشاورزی در سفر دوساعته خود به بردسکن از باغات سرمازده و کف بر شده انار و انجیر این شهرستان بازدید کرد.

پرداخت  خسارت سرمازدگی  به کشاورزان خراسان رضوی در دستور کار قراردارد

دکتر محمد علی طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: کار برآورد خسارت ناشی از سرمازدگی آذرماه سال گذشته با باغات  انار و انجیر شهرستان  در کمیته بحران شهرستان انجام و پس از ارسال به سازمان جهادکشاورزی و استانداری ، میزان برآورد خسارت به وزارت کشور اعلام و وزیر کشور نیز به دکتر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ کرد و وزارت جهادکشاورزی به جد دنبال این است که خسارت وارده ناشی از سرمازدگی به کشاورزان خراسان رضوی پرداخت شود.

وی از پی گیری های نماینده مردم ترشیز در بحث پرداخت خسارت سرمازدگی به کشاورزان و زمینه حضور در منطقه  تقدیر کرد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی  و افت شدید منابع آبی می طلبد کشاورزان به کشت محصولات گلخانه ای و روش های نوین آبیاری  روی بیاروند.

 معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: خوشبختانه دولت به منظور اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و کم فشار ۸۵ درصد تسهیلات را به صورت بلاعوض در اختیار متقاضیان قرار می دهد و این تسهیلات برای تمامی محصولات قابل اجرا است.

طهماسبی اظهارداشت: اگر چه صندوق بیمه محصولات کشاورزی در سنوات قبل عملکرد خوبی در بحث پرداخت غرامت به کشاورزان نداشته است اما امروز ۷۰ تا ۸۰ درصد خسارت ها  پرداخت می شود و کشاورزانی که محصولات خود را در سال قبل بیمه کرده اند براساس برآورده های انجام شده  پول به حساب آنها واریز شده است.

وی اظهارداشت: بیمه در واقع یک نوع پوشش حمایتی برای تولیدکنندگان است.

وی از کشاورزان خواست با توجه به اینکه تنها راه پرداخت غرامت بیمه است نسبت به بیمه  کردن محصولات و تنه درختان نیز اقدام کنند تا در صورت بروز حوادث غیر مترقبه  از کمک های دولت برخوردار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.