بردسکن- امام جمعه بردسکن بر اصلاح و ترمیم چرخه مدیریت اجرایی کشور تاکید کرد.

 چرخه مدیریت اجرایی کشور نیاز به اصلاح و ترمیم دارد

 به گزارش قدس آنلاین ،حجت الاسلام علی اصغر امینی در خطبه های نماز جمعه که با حضور قشرهای مختلف مردم به ویژه فرهنگیان  در مسجد جامع این شهر برگزار شد گفت: یکی از مطالبات به حق و منطقی مردم از  رئیس قوه مجریه آینده  این است که چرخه مدیریت اصلاح شود و افراد توانمند و کارآمد بر مسند کار بنشینند.

خطیب جمعه بردسکن مبارزه جدی با مفاسد اداری، اقتصادی، مالی، فرهنگی و سیاسی را از دیگر مطالبات مردم برشمرد و گفت: نظام ولایی ما که برآمده از یک نظام اسلامی است و احیاء گر عدل علوی است با مفاسد اداری هیچ سازگاری ندارد.

حجت الاسلام امینی با اشاره به نزدیک شدن انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه گفت:  کشور به مدیرانی نیاز دارد که سطح زندگی آنها با مردم یکی باشد نه اینکه از موقعیت پست و مقام خود به نفع گروه و منافع شخصی خود استفاده کنند.

 وی اظهارداشت: متاسفانه در برخی از ادارات فساد رسوخ پیدا کرده است و  برخورد قاطع با  متخلفین نمی شود.

 امام جمعه بردسکن عنوان کرد: کشور به رئیس جمهوری نیاز دارد که به محض انحرافی در دستگاهی برخورد قاطع و جدی اعمال کند نه اینکه   آنها را مورد حمایت قرار دهد.

حجت الاسلام امینی  گفت:  مردم باید به کسانی رای دهند که به معنای واقعی در خط و مسیر ولایت باشند و  هدف آنها خدمت کردن به  مردم باشد.

وی  بر هوشیاری و بصیرت مردم در انتخاب فرد اصلح  تاکید کرد و گفت:  عده ایی به خاطر رسیدن به پست و مقام سنگ بیگانگان را برسینه می زنند و برای سفره دشمن تلاش می کنند.  وی فرمایشات امام راحل و مقام  معظم رهبری را بهترین گزینه برای انتخاب فرد اصلح  نیز عنوان کرد.

 امام جمعه بردسکن با گرامی داشت هفته مقام معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری گفت:   معلم واقعی جهان بشریت پیامبر اسلام (ص) و شهید مطهری پرچمدار هفته معلم  است.

 وی به فرموده حضرت امام  (ره) مبنی براینکه معلمی شغل انبیاء است به ویژگی های این قشر تاثیر گذار جامعه پرداخت و گفت:  معلمین باید درراستای  اهداف انبیاء که همانا پرورش و تربیت، تزکیه و اخلاق بوده است حرکت کنند و  در بالا بردن سطح دانش  جامعه و تنویر افکار جامعه نیز تلاش کنند.

حجت الاسلام امینی افزود: معلمین باید نحوه برخورد با دانش آموزان و احاد جامعه را  از انبیاء الهی بیاموزند چرا که مسئولیت آنها همسنگ کار انبیاء است و به مسئولیت خود باید ببالند.

 وی همچنین گفت: معلمین باید در موضع گیری های خود فرمایشات انبیاء را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه رمز موفقعیت دانش آموزان توجه  کردن به توصیه ها و دستورات معلمین است گفت: در واقع معلمین نقش هدایت گونه ای دارند که می توانند  برای احاد جامعه نقش آفرینی کنند.

وی با تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و نامگذاری این روز به نام جوان  از دلتمردان خواست در  رفع مسایل و مشکلات این قشر به ویژه در حوزه اشتغال و مسکن آنها اهتمام جدی داشته باشند.

وی به سالروز تشکیل بسیج سازندگی  و هلال احمر  اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی در حوزه تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در مناطق محروم روستایی  خوب عمل کرده   و در شهرستان بردسکن نیز گام های خوبی برداشته شده است.

 وی به حادثه  انفجار معدن در آزاد شهر اشاره کرد و گفت: در این حادثه متاسفانه تعدادی از  کارگران عزیز مجروح و جان خود را از دست دادند که امدادگران هلال احمر در این حادثه خوب عمل کردند.

وی اظهارداشت: امدادگران جمعیت هلال احمر نیز  در خط مقدم حوادث حضور دارند و در شرایط بحرانی   به عنوان اولین گروه ها نسبت به  نجات  و امداد رسانی به حادثه دیدگان  اقدام می کنند.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.