بیرجند- رئیس سازمان بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی گفت:۸۰ طرح عمرانی در راستای اجرای طرح پیشرفت و آبادانی در دهستانهای محروم خراسان جنوبی در دست اجراست.

۸۰ طرح عمرانی در روستاهای محروم خراسان جنوبی اجرا می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، محمد زهرایی ظهر شنبه در بازدید از این طرح ها اظهار داشت: این طرحها شامل احیاء و مرمت قنوات، احداث استخر ذخیره آب، کانال کشی مزارع، ساخت خانه عالم و مسجد است.

وی بیان کرد: این طرح ها در ۵ دهستان شامل میغان و شوسف نهبندان، درح سربیشه، قهستان درمیان و پترگان زیرکوه  تا مرداد به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی با تاکید بر مشارکت مردم در اجرای این طرحها افزود: هزینه اجرای ۸۰ طرح عمرانی، ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است  که ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان آنرا قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و مابقی از محل کمکهای مردمی، خیران و دولت تامین می شود.

زهرایی از تدوین نقشه راه اجرای طرح پیشرفت و آبادانی خبر داد و گفت: این طرح قرار است ۶ دهستان محروم خراسان جنوبی را در مدت ۳ سال در بخش های عمران و زیرساخت، اشتغال و توانمندسازی، سلامت، تعلیم و تربیت و فرهنگی و تبلیغی ارتقاء دهد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی افزود: تا پایان امسال دهستانهای دیگری نیز زیر پوشش طرح پیشرفت و آبادانی قرار می گیرند.

وی افزود: برای افزایش درآمد و ایجاد شغل در طرح پیشرفت و آبادانی دهستانهای کم برخوردار، تفاهمنامه هایی با ادارات جهادکشاورزی، تعاون روستایی، میراث فرهنگی، کمیته امداد و فنی و حرفه ای منعقد شده است تا ظرفیت های هر روستا شناسایی و بر اساس آن، زنجیره ارزش محصولات مشخص شود تا با آموزش و حمایت، تولید آن محصول رونق بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.