بردسکن- نماینده مردم بردسکن درمجلس شورای اسلامی مدیریت منابع آب در خراسان رضوی را دچار چالش شدید عنوان کرد.

مدیریت منابع آب در خراسان رضوی دچار چالش شدید است

دکتر بهروز بنیادی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: خشکسالی های ۱۵ ساله و افت شدید منابع آبی دراستان  مدیریت منابع آبی در استان را دچار چالش شدید کرده است.

وی اظهارداشت: محدودیت برداشت آب در استان باعث شده است کشاورزان از کشت خیلی از محصولات از جمله گندم محروم شوند.

وی عنوان کرد: سازمان  آب منطقه ای استان  باید با توجه به شرایط خاص منطقه  تدابیری دیگری را بیاندیشد نه اینکه با اجرای طرح خاموش کردن چاههای کشاورزی کشاورزان را از کشت برخی محصولات محروم کند.

 وی از آب منطقه ای خواست با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهرستان بردسکن به نوعی  دربخش  کشاورزی فعالیت دارند و درآمد و معیشت آنها ازاین  راه تامین می شود ، به منظور ترغیب کشاورزان به کشت محصولات کشاورزی محدودیت منابع آبی را برای این گونه مناطق حذف کند.

نماینده مردم بردسکن به آفت پسیل پسته اشاره کرد و گفت: این آفت یک نوع حشره ای  بسیار کوچکی است که  بنا به اظهارات  معاون وزیر جهادکشاورزی  همه را سرکار گذاشته  و هرسال قدرتش را به رخ  پسته کاران  می کشد و آنها را بدبخت می کند.

وی اظهارداشت:  علی رغم  تلاش های کارشناسان جهادکشاورزی در بحث مبارزه با این آفت اما هنوز راه حل مناسبی برای ریشه کن کردن این حشره پیدا نشده است که باید یک فکر اساسی برای مبارزه با این آفت برداشته شود.

وی با اشاره به افت قیمت محصول زعفران از اقدام خوب وزارت جهادکشاورزی به منظور خرید توافقی این محصول توسط سازمان روستایی تقدیر کرد و گفت: براساس مصوبه انجام شده مقرر شد از هفته جاری کار خرید محصول زعفران به ازای هر کیلو گرم پوشال زعفران به قیمت ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از کشاورزان استان خریداری شود.

وی دررابطه با صنایع تبدیلی  محصولات کشاورزی منطقه گفت: قرار شد یارانه کشمش که دولت نیز آن را مورد تصویب قرارداد صرف احداث ۲ کارخانه بزرگ در منطقه شود که سهامداران آن خود کشاورزان باشند که هنوزاین مهم تعیین تکلیف نشده است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مردم منطقه برپایه کشاورزی است از وزارت جهادکشاورزی خواست پروژه آمایش برای این منطقه تهیه و تدوین کند تا در آینده  بخش کشاورزی دچار چالش نشود.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.