۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
کد خبر: 526692

منابع وابسته به فرماندهی عملیات روسیه در سوریه به آخرین وضعیت در مناطق کاهش تنش در سوریه اشاره کردند.

آخرین وضعیت مناطق «کاهش تنش» در سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روسیا الیوم، آرامش در مناطق کاهش تنش  از زمان اجرایی شدن آن برقرار است و تنها برخی موارد جزیی تیراندازی سبک در برخی مناطق گزارش شده است. یک منبع نزدیک به فرماندهی عملیات روسیه در سوریه اعلام کرد: موارد جزیی تیراندازی در برخی مناطق گزارش شده است اما بر روند کلی مناطق کاهش تنش تاثیری نداشته است.

این رسانه روسی اعلام کرد: بر اساس توافق صورت گرفته در نشست روزهای سوم و چهارم ماه مه میلادی جاری، چهار منطقه شامل مناطق کاهش تنش در سوریه می شود که از روز ششم ماه مه جاری در این مناطق اجرایی شده است. بر اساس این توافق باید هر گونه درگیری میان نیروهای دولتی و گروههای مسلح متوقف شود. این توافق جدیدترین تلاش های دیپلماتیک برای توقف درگیری ها در سوریه است.

روسیاالیوم گزارش داد: گروههای مسلح در برخی مناطق در حومه شمالی حماه در اواخر شب گذشته به سوی نیروهای دولتی آتش گشوده اند اما با وجود این برخی منابع نزدیک به فرماندهی عملیات روسیه در سوریه اعلام کردند که آرامش در همه مناطق مورد توافق برقرار است و موارد نقض آن جزیی است و برخی درگیری ها تاثیری ندارد به ویژه که همه امور را در یک روز نمی توان حل و فصل کرد و ما امیدواریم که مشکلات حل شود و درگیری ها در نزدیکترین زمان ممکن قطع شود.

به گزارش این رسانه روسی؛ منبع مذکور نام مناطقی که در آن درگیری رخ داده است را اعلام نکرد.

شایان ذکر است؛ وزارت دفاع روسیه، ۴ منطقه مشمول طرح مناطق کاهش تنش  را شامل؛ شمال سوریه یعنی در  حومه ادلب و مناطق همجوار آن، مناطق شمال شرقی حومه لاذقیه، حومه غربی حلب و حومه شمالی حماه. این منطقه بزرگترین منطقه در میان سه منطقه دیگر است. در این منطقه بیش از یک میلیون نفر زندگی می کنند و گروههای مسلح که شامل ۱۴.۵ هزار فرد می شوند بر آن سیطره دارند.

 دومین منطقه در  مرکز سوریه شامل حومه شمالی حمص و به طور مشخص دو شهر رستن و تلبیسه و مناطق اطراف آن که تحت اشغال گروه‌های مسلح که حدود سه هزار نفر می شود و در این منطقه ۱۸۰ هزار نفر زندگی می کنند.

سومین منطقه  نیز در مرکز سوریه واقع شده و غوطه شرقی دمشق با داشتن جمعیتی بالغ بر حدود ۶۹۰ هزار نفر غیر نظامی را شامل می‌شود. منطقه قابون به دلیل سیطره جبهه النصره بر آن شامل توافق نمی‌باشد.

چهارمین منطقه در جنوب سوریه شامل؛ مناطق دارای مرزهای مشترک با اردن در حومه های درعا و قنیطره که اغلب تحت تصرف گروه های مسلح موسوم به «الجبهه الجنوبیه» با ۱۵ عنصر مسلح است. این منطقه جمعیتی بالغ بر ۸۰۰ هزار غیر نظامی را دربرمی‌گیرد. بر این اساس مجموع تعداد عناصر مسلح در مناطق مشمول توافق ۴۲ هزار نفر می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.