نهبندان- رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان از سم پاشی ۱۲ هزار متر مربع جایگاه دام علیه بیماری تب کریمه کنگو در این شهرستان خبر داد.

۱۲ هزار متر مربع جایگاه دام علیه بیماری تب کریمه کنگو در نهبندان سمپاشی شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد راه‌ انجام شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در فروردین ماه امسال بیش از ۱۶ هزار رأس دام سبک و سنگین و ۱۲ هزار مترمربع جایگاه دام علیه بیماری تب کریمه کنگو در نهبندان سمپاشی شد.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان افزود: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یا C.C.H.F یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که به منظور جلوگیری از بروز و شیوع این بیماری اقداماتی از قبیل سمپاشی بدن دام‌ها و جایگاه‌های نگهداری دام، بهسازی جایگاه دام برای جلوگیری از تکثیر کنه و آموزش صاحبان دام‌ها موثر است.

وی از سمپاشی بدن ۱۶ هزار و ۲۵۰ راس دام سبک و سنگین و ۱۲ هزار مترمربع جایگاه دام در روستاهای شهرستان نهبندان خبر داد و تصریح کرد: مطمئن‌ترین راه برای مبارزه با کنه سم پاشی جایگاه‌های نگهداری و بدن دامها است.

راه انجام، کشتار غیر مجاز دام را از مهمترین راه‌های انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کنگو به انسان عنوان کرد و به شهروندان هشدار داد در هنگام خرید گوشت به برچسب دامپزشکی که بر روی لاشه توسط بازرسان بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه‌ها درج می‌شود توجه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.