«نادر انتصار» رویکرد «امانوئل ماکرون» در حل موضوعاتی را که موجب شکاف در جامعه فرانسه شده است را عملگرایانه دانست و گفت پیروزی وی تاثیری در روابط ایران و فرانسه نخواهد داشت.

رویکرد «ماکرون» عمل گرایانه است/عدم تغییر در روابط تهران-پاریس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، پس از مدت های طولانی حساسیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دقایقی قبل با پیروز «امانوئل ماکرون» به پایان رسید.

بسیاری از تحلیلگران نتیجه انتخابات فرانسه را تعیین کننده آینده اتحادیه اروپا می دانند زیرا پس از خروج انگلستان از این اتحادیه فرانسه در کنار آلمان یکی از ستون های ادامه حیات این اتحادیه می باشد.

پیروزی امانوئل ماکرون که طرفدار ادامه حیات اتحادیه اروپا است در برابر «مارین لوپن» نامزد حزب راستگرای افراطی که مخالف ادامه عضویت فرانسه در اتحادیه اروپا می باشد و همچنین دیدگاه های ملی گرایانه سختگیرانه ای در قبال مهاجران دارد، دارای آثار و پیام هایی در داخل این کشور و جهان می باشد.

در همین راستا گفتگویی داشته ایم با پروفسور «نادر انتصار» استاد علوم سیاسی دانشگاه آلابامای جنوبی که در زیر آمده است.

انتصار درباره رویکرد خاورمیانه ای ماکرون و تغییرات احتمالی در سیاست فرانسه در قبال این منطقه و به ویژه در قبال تحولات سوریه گفت: ماکرون یک سیاستمدار تازه کار است به همین علت موضع گیری های زیادی از وی در قبال نگاه آتی فرانسه به تحولات خاورمیانه و بحران سوریه در دسترس نمی باشد. اما بر اساس دیدگاه های حامیان و مشاوران وی، تردید دارم که وی به سیاست های کنونی دولت فرانسه در خاورمیانه و سوریه ادامه دهد.

وی درباره احتمال تاثیر نتایج انتخبات فرانسه در روابط این کشور با ایران نیز گفت: همینطور فکر نمی کنم که روابط ایران و فرانسه تحت رهبری ماکرون تغییرات داشته باشد.

انتصار درباره علت پیروزی ماکرون در فرانسه و پیام های پیروزی وی گفت: جامعه فرانسه به دلایل مختلفی مثل اختلاف نظر بر سر اتحادیه اروپا، موضوع مهاجرت و مسلمانان و موضوع جهانی شدن و برخی موارد دیگر، دچار شکاف شده است.

وی در ادامه گفت: ماکرون برای از ادامه عضویت در اتحادیه اروپا طرفداری می کند و و برای حل مشکلات مذکور رویکردش کمتر بیگانه هراسی است و بطور کلی رویکرد وی در قبال این مسائل عملگرایانه است.

انتصار در ادامه تصریح کرد: پیروزی ماکرون در این انتخابات این پیام را دارد که اکثریت مردم فرانسه مخالف پوپولیسم ملی گرا و افراط گرایی سیاسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.