اصفهان- نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از ارائه سند ۲۰۳۰ به دستور جلسه مجلس شورای اسلامی، برخی از نمایندگان با رئیس مجلس صحبت کرده و این سند را از دستور جلسه مجلس خارج کردند.

سند ۲۰۳۰ از دستور جلسه مجلس شورای اسلامی خارج شد

به گزارش قدس آنلاین، رهبر انقلاب اسلامی در بیانات خود در دیدار با معلمان به موضوع پذیرش سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو از جانب دولت اشاره کردند و با انتقاد شدید از این موضوع گفتند: این سند و امثال آن، مواردی نیستند که جمهوری اسلامی ایران تسلیم آنها شود و امضای این سند و اجرای بی سر و صدای آن قطعاً مجاز نیست و به دستگاههای مسئول نیز اعلام شده است.

حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی در این باره با اشاره به تصویب سند ۲۰۳۰ در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مقام معظم رهبری در مقابل شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به سند ۲۰۳۰ موضع‌گیری به حقی داشتند.

وی افزود: کمیسیون علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل(یونسکو) از ایران درخواست کرده بود تا سیستم آموزشی آن تحت آموزش‌های بین‌المللی قرار گیرد که با کمال تأسف سند ۲۰۳۰ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت آموزش و پرورش در هیأت دولت تصویب شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم سند ۲۰۳۰ را به مجلس شورای اسلامی ارائه داد تا بتواند نمایندگان را قانع به تصویب آن کند.

وی ادامه داد: پس از ارائه سند ۲۰۳۰ به دستور جلسه مجلس شورای اسلامی، برخی از نمایندگان با رئیس مجلس صحبت کرده و این سند را از دستور جلسه مجلس خارج کردند.

سالک خاطرنشان کرد: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی نسبت به موضوع سند ۲۰۳۰ با هوشیاری برخورد کرد، در حالی که تصویب آن در دولت یازدهم باعث تأسف است.

وی اذعان داشت: مفهوم سند ۲۰۳۰ این است که تمامی آموزش‌های بین‌المللی که در کنوانسیون مربوطه تصویب می‌شود باید توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تائید و در سیستم آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها پیاده‌سازی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به عبارت دیگر سند ۲۰۳۰ به این معناست که در طول مسیر آموزشی یک کشور، اختلاط دختر و پسر آزاد است، سبک زندگی به سبک غربی و آموزش‌های منحرف‌کننده باید ارائه شود.

وی عنوان داشت: اجرای سند ۲۰۳۰ به مرور زمان منجر به نفوذ در سیستم آموزش کشور می‌شد و در طول زمان تمامی فضای آموزشی اسلامی کشور ما تغییر پیدا می‌کرد.

سالک متذکر شد: موضع‌گیری مقام معظم رهبری در خصوص اجرای سند ۲۰۳۰ این بود که کشور ما جمهوری اسلامی است و اسلام برای مباحث آموزشی دارای برنامه و آموزه‌های دینی است و طبق آن باید عمل کرد.

وی اضافه کرد: دلیلی وجود ندارد که در کنوانسیون جهانی تسلیم شیوه آموزشی غربی شد؛ متأسفانه در هیأت دولت افرادی هستند که به دنبال نشان دادن چهره‌ای به اصطلاح روشن‌فکر بوده و دغدغه‌ای نسبت به اهداف اسلامی ندارند.

به گزارش فارس، سند ۲۰۳۰ سندی است که کمیسیون علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل(یونسکو) برای آموزش در کشورهای جهان تدوین کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.