بجنورد- استاندار خراسان شمالی از پرداخت مطالبات ۵۳۰ نفر از بازنشستگان فرهنگی استان خبرداد.

مطالبات ۵۳۰ نفر از بازنشستگان فرهنگی خراسان شمالی پرداخت شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا صالحی صبح دوشنبه در آیین تقدیر از معلمان نمونه استان گفت: اگر پرداخت مطالبات بازنشستگان به تعویق افتاده شرمنده هستیم اما در این دولت پرداخت مطالبات معلمان به روز شده است.

وی در بخش دیگری اظهارداشت: ۳۰ درصد از مجوز های سرمایه‌گذاری خارجی صادر شده در سطح کشور طی سال گذشته در این استان صادر شده و خراسان شمالی رتبه یک افزایش میزان اعتبارات هزینه ای و رتبه دوم رشد اعتبارات تملک دارایی در بودجه سال ۹۶ را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: هم اکنون میزان باسوادی در این استان به ۸۳ درصد رسیده است و همه این موفقیت ها به خاطر نقش تاثیرگذار معلمان بوده است و ریشه در کارهایی دارد که معلمان انجام می دهند.

صالحی خاطرنشان کرد: معلم الفبای حرکت و نوشتن را فرا داده و ما حرکت ها و اقدامات انجام شده را مدیون این قشر هستیم.

استاندار خراسان شمالی در ادامه در رابطه بانقش معلمان در انتخابات گفت: معلمان نه تنها در ترغیب برای حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رأی تاثیرگذار هستند بلکه در سلامت اجرای انتخابات نیز نقش کلیدی دارند.

وی افزود: یکی از وظایف مهم ما، تامین امنیت و سلامت برای برگزاری انتخابات است و در فرایند انتخابات که اوج اهمیت آن در روز رای گیری است باید تلاش کنیم تا علاوه بر حضور حداکثری مردم، انتخابات باشکوه و سالمی برگزار شود.

وی تصریح کرد: معلمان می توانند تکمیل کننده زنجیره های این فرایند باشند و به تبلور یک حماسه خوب در حوزه سیاسی کمک کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز دراین مراسم گفت: بزرگداشت مقام معلم باید به صورت همگانی در جامعه نهادینه شود

براتعلی حاتمی اظهارداشت: معلمان باید به وظیفه خودشان بیشتر توجه و این جایگاه را بازخوانی کنند.

وی با اشاره به اینکه نقش تاثیرگذارمعلمان درتاریخ بشرفراموش ناشدنی است، افزود: اگر جامعه ای درمسیررشد و ترقی قرارگرفته معلمان موفقی داشته است..

وی خاطرنشان کرد: معلمان در جلوگیری از مسائل و معضلات اجتماعی نیز نقش موثری دارند بنابراین وظیفه سنگین تری دارند و باید مراقبت بیشتری ازدانش آموزان داشته باشند.

حاتمی دربخش دیگری با اشاره به فعالیت های آموزش و پرورش استان طی ۳ سال گذشته گفت: طی این مدت بیش از۷۰ درصد مدارس خشتی و گلی دراستان حذف شده است..

وی یادآورشد: سال گذشته ۱۶۷ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس جذب شد که امسال ازسفر مقام معظم رهبری نیز ۳۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته جذب خیرین  در استان ۴ برابر افزایش یافت و مبلغ ۱۶ میلیارد تومان از خیرین جذب شد.

وی تصریح کرد: طی ۳ سال اخیر ۲ هزارنفرنیرو دراستان جذب آموزش و پرورش شد که هزارو ۳۰۰ نفر مربوط به امسال است.

وی یادآورشد : سال گذشته نیز هزارو ۲۰۰ نفر نقل و انتقال معلمان انجام شد.

حاتمی همچنین به هوشمندسازی ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس طی ۳ سال اشاره کرد و افزود: تاکنون ۳۲ درصد کلاس های درس با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هوشمندسازی شده اند .

گفننی است در این آیین از ۳۵ معلم نمونه پویای استانی و ۳۶ کارمند اداری پویا تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.