اهواز- معاونت هماهنگی امور اقتصادی، توسعه منطقه ای و امور بین الملل استانداری خوزستان عنوان کرد: علی رغم رکودی که در کشور و استان وجود داشت اما با تکاپوی صورت گرفته میزان اشتغالزایی مورد قبول در استان بوده و  بالغ بر ۲۳هزار و ۱۱۹ نفر توسط سامانه رصد در خوزستان صاحب شغل شدند.

۲۳هزار و ۱۱۹ نفر توسط سامانه رصد در خوزستان صاحب شغل شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی بحرینی مقدم در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر چهارشنبه در محل سالن سازمان اقتصادی خوزستان برگزار شد، با اشاره به اینکه ۳۲۸ طرح کلان اقتصادی توسط دستگاه های اجرایی به عنوان پروژه های سرمایه گذاری شاخص در استان انجام شده اظهار کرد:  ۲۱۸ از آنها با اعتباری معادل۱۶هزار میلیارد تومان در حال اجرا است که خوزستان را به لحاظ فرصت های سرمایه گاری متحول خواهد کرد.

وی افزود: انتظار می رود با بهره برداری از آنها ۳۷هزار و ۷۱۵ نفر اشتغالزایی مستقیم و بالغ بر ۳۶هزار اشتغالزایی غیر مستقیم ایجاد شود.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی، توسعه منطقه ای و امور بین الملل استانداری خوزستان  در ارتباط با پرداخت تسهیلات توسط بانک ها عنوان کرد: کل بانک های استان خوزستان بالغ بر ۲۱هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده اند که در این میان بانک های مسکن، ملی و کشاورزی به ترتیب بیشترین پرداختی را داشته اند.

بحرینی مقدم ادامه داد: بخش کشاورزی با ۱۵درصد، صنعت با ده درصد و بخش بازرگانی و خدماتی با ۳۱درصد بیشترین میزان دریافتی تسهیلات را داشته اند.

وی با اشاره به اینکه نخستین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری خوزستان در آذرماه سال ۹۵ برگزار شد، تصریح کرد: خوشبختانه استقبال خوبی صورت گرفت و بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰نفر از مردم، نمایندگان بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی از این نمایشگاه بازدید کردند.

بحرینی مقدم افزود: ۳۴فقره تفاهم نامه با رقم ۸هزار  و ۸۰۰ میلیون تومان انجام شد که طبق پیش بینی های انجام شده برای ۶هزار و ۴۲۵ نفر اشتغالزایی خواهد شد.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی، توسعه منطقه ای و امور بین الملل استانداری خوزستان با بیان اینکه بیش از ۹۰درصد این تفاهم نامه ها قطعیت یافته اند، بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم در جذب سرمایه گذار، پنجره واحد سرمایه گذاری است، این امر در استان های دیگر با روش سنتی و غیر مؤثر انجام می شود.

وی ادامه داد: سرمایه گذار در خواست خود را به ستادی متشکل از نماینده سازمان های اعظای  مجوز تقدیم می کند اما به علت عدم پیش بینی زمان بندی کارایی لازم را ندارد و گاها بررسی این درخواست تا دو سال هم به طول می انجامد.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی، توسعه منطقه ای و امور بین الملل استانداری خوزستان اظهار کرد: با تأکید استاندار خوزستان سایت پنجره واحد سرمایه گذاری در خوزستان تهیه شد. از ۴ماه پیش با کمک ۴۰ دستگاه اجرایی کار آغاز شده تا باوجود ظرفیت قانونی نسبت به اصلاح این قانون اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید فرآیندهای تسهیل را جایگزین کنیم، گفت: اگر پاسخی از سوی دستگاه داده نشود به منزله موافقت با این طرح است و به صورت اتومانیک به مرحله بعد می رود. با اجرای این روند قطعا شاهد تحول در امر سرمایه گذاری خواهیم بود و طبق پیش بینی ها تا سه ماه آینده می توان از این سایت رونمایی کرد.

بحرینی مقدم با اشاره به اینکه جمع کل سپرده های مردم در بانک های خوزستان ۲۹هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: بانک های ملی و تجارت بیشترین دریافتی را در سپرده ها داشته اند.

رونق اقتصادی امسال در خوزستان

معاونت هماهنگی امور اقتصادی، توسعه منطقه ای و امور بین الملل استانداری خوزستان با بیان اینکه انتظار می رود بانک های استان در پرداخت تسهیلات اهتمام بیشتری داشته باشند، عنوان کرد: بانک ها باید در زمینه اشتغالزایی و تولید تحرک بیشتری در استان داشته باشند تا شاهد رونق اقتصادی در سال ۹۶ باشیم.

وی یادآور شد: یکی از مأموریت های سال گذشته انعقاد تفاهم نامه بین استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) بود که در مجموع اعتبار این پروژه ها ۲۱هزار میلیارد تومان است.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی، توسعه منطقه ای و امور بین الملل استانداری خوزستان ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تعهد ساخت سه نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان، دزفول و اندیمشک با اعتباری بالغ بر ۴هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را برعهده گرفته است.

بحرینی مقدم از دیگر مصادیق این تفاهم نامه را، تولید کارخانه قند، تولید کاغذ از باگاس، توسعه میادین نفتی یاران مرکزی و جنوبی عنوان کرد.

تحول عظیمی در بخش کشاورزی ایجاد خواهد شد

وی در خصوص احیای اراضی ۵۵۰هزار هکتاری گفت: احیای اراضی ۵۵۰هزار هکتاری از سال ها پیش بنا بر فرمایش رهبری ابلاغ شد اما به علت کم لطفی به این طرح روی زمین ماند در این دولت بیش از ۸۵درصد فاز نخست این طرح انجام شده و فاز دوم نیز با ۲۲۰هزار هکتار تأمین اعتبار شده و پیش بینی می شود تحول عظیمی در بخش کشاورزی داشته باشیم.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی، توسعه منطقه ای و امور بین الملل استانداری خوزستان گفت: با افتتاح این طرح فاصله ما با سایر استان ها بیشتر می شود چراکه حجم تولید محصولات کشاورزی به ۲۵ میلیون تن می رسد.

۲۳هزار و ۱۱۹ نفر توسط سامانه رصد صاحب شغل شدند

بحرینی مقدم در ارتباط با میزان اشتغالزایی در استان بیان کرد: علی رغم رکودی که در کشور و استان وجود داشت اما با تکاپوی صورت گرفته میزان اشتغالزایی مورد قبول بوده است. بالغ بر ۲۳هزار و ۱۱۹ نفر توسط سامانه رصد صاحب شغل شدند که سهم سازمان صنعت بیش از سایر سازمان ها بوده است.

وی در بخشی دیگر به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و افزود: در مجموع حدود ۲هزار ۳۳۰ درخواست تشکیل جلسه در بخش هایی همچون کشاورزی و صنعت داشتیم که ۲هزار و ۷۰ جلسه استانی برای رفع این موانع برگزار شد.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی، توسعه منطقه ای و امور بین الملل استانداری خوزستان اظهار کرد: در بخش صنعت از ۷۹۰ میلیارد تومان مصوبه ۲۱۴ میلیارد تومان اجرایی شده و در مجموع از ۸۸۰ میلیارد تومان مصوبه ۲۷۰ مورد اجرایی شده است.

بحرینی مقدم ارتباط با میزان صادرات استان گفت: میزان صادرات استان در این دولت به لحاظ وزنی حدود ۶۲درصد و به لحاظ ارزشی ۴۲درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه محصولات پتروشیمی و فولاد بیشترین سهم کالاهای صادراتی استان را تشکیل می دهند، عنوان کرد: کشورهایی همچون افغانستان، بنگلادش، تایلند  و تایوان بزرگترین بازار محصولات ما هستند.

۶۵میلیارد تومان درآمد زایی شرکت های دانش بنیان خوزستانی

بحرینی مقدم با اشاره به اینکه آمار احداث و استفاده از پارک های علم و فناوری در خوزستان رشد داشته است، اظهار کرد: ۹۴۰ نفر در پارک ها و شرکت های دانش بنیان با ۶۵میلیارد تومان درآمد زایی فعالیت می کنند که نسبت به سه سال گذشته رشد ۲۲ درصدی  را شاهد هستیم.

تامین ۵۰ درصد شیر کارخانجات استانی از داخل خوزستان

وی با اشاره به اینکه دامپروری و دامداری های استان شرایط خوبی نداشتند، بیان کرد: بیش از ۷۰درصد شیر بزرگترین کارخانه لبنی استان از خارج استان تهیه می شد که با رایزنی های صورت گرفته در حال حاضر۵۰ درصد این شیر در داخل تأمین می شود و قرار است این رقم به ۶۰درصد نیز برسد.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی، توسعه منطقه ای و امور بین الملل استانداری خوزستان با بیان این امر که گندم خوزستان کیفیت بالایی دارد، اظهار کرد: متأسفانه پرت گندم استان بالا است. همچنین در خوزستان یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم باید در ۴۰ روز برداشت شود و این نیازمند درایت بسیاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.