نخست وزیر انگلستان در گفتگو با رئیس جمهوری ترکیه ضمن بررسی اوضاع سوریه، از نقش آنکارا در حصول توافق «مناطق کاهش تنش» استقبال کرد.

«ترزا می» از نتیجه نشست آستانه ۴ استقبال کرد

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از آناتولی، «ترزا می» نخست وزیر انگلستان در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس  جمهوری ترکیه، درباره موضوعات مختلفی از جمله همکاری های امینتی لندن-آنکارا به بحث و تبادل نظر پرداخت.

بررسی تحولات قبرس، بحران سوریه و همچنین شرایط امنیتی سومالی از دیگر مسائل مطرح شده بین طرفین بود.

مِی همچنین با اشاره به اهمیت همکاری امنیتی قوی میان دو کشور، برای تقویت این مشارکت در طیف وسیعی از مسائل ابراز امیدواری کرد.

گفتنی است اطلاعی از این موضوع که آیا مِی در گفتگو با اردوغان به دغدغه های اروپا پیرامون وضعیت حقوق بشر در ترکیه نیز پرداخته یا خیر، در دست نیست.

اردوغان از بابت سرکوب بی رویه مظنونین احتمالی کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ این کشور، در مقام اتهام قرار دارد.

در مقوله سوریه، مِی از پیشرفت به دست آمده در مذاکرات آستانه ۴ استقبال و از نقش سازنده ترکیه در کمک به حصول توافق مناطق کاهش تنش، تمجید کرد.

تاکید بر نقش موثر گفتمان سیاسی بر روند انتقال قدرت در سوریه نیز از دیگر موارد مورد بحث در مکالمه تلفنی طرفین عنوان می شود.

گفتنی است در نشست آستانه ۴ که هفته گذشته تشکیل شد؛ ایران، روسیه و ترکیه به عنوان عوامل ناظر بر اجرای آتش بس سوریه، توافق کردند تا در راستای تسریع تلاش ها برای حصول صلح، ۴ منطقه در استان ادلب، حومه شمالی حمص، غوطه شرقی و جنوب سوریه را به عنوان مناطق کاهش تنش معرفی کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.