۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 528513

اختتامیه دومین جشنواره تبلیغ نوین جنات در قم برگزار و در آن از ۵۰ اثر برگزیده تقدیر به عمل آمد.

اعلام آمادگی ۲۵۰۰ مبلغ برای تبلیغات‌

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، اختتامیه دومین جشنواره تبلیغ نوین جنات ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم،و نفرات برگزیده بخش‌های مختلف در سالن همایش‌های علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

اعتماد بزرگترین سرمایه اجتماعی مبلغان است

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به خصوصیات امر تبلیغ اظهار داشت: تبلیغ زمانی خروجی مناسب می‌دهد که اعتمادسازی‌های لازم در بین مخاطبان ایجاد کرده باشیم، همچنین سرمایه اجتماعی و اعتمادی که روحانیان در بین مردم دارند مرهون قرن‌ها تلاش، تقوا و یاری محرومان بودن است و نباید فرصت سوزی کرد و این سرمایه و آبرو را از بین ببریم.

حجت‌الاسلام احمد واعظی  با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم در فضای تبلیغ اثربخش باشیم باید سرمایه اجتماعی خود را حفظ کنیم، گفت: دین و سیاست جدای از هم نبوده و دعوت به سیاست بدون دین و لیبرالیزه کردن غلط است ولی متأسفانه در این ایام شاهد رفتارهای متفاوتی در عرصه انتخاباتی هستیم.

استفاده از زبان هنر برای انتقال مفاهیم دینی

معاون تبلیغی و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی قم نیز با اشاره به اهمیت تبلیغ چهره به چهره تأکید کرد:تعاملات گروهی و کارهای جمعی باید جز رویکردهای اصلی تبلیغ نوین باشد چراکه خیرات و برکات کارهای گروهی بسیار بیشتر از کارهای فردی است و نتیجه و اثربخشی آن نیز فراتر از کارهای فردی است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعید روستا آزاد معاون تبلیغی فرهنگی دفتر تبلیغات با تأکید بر فعالیت در عرصه تبلیغ نوین گفت:با فعالیت‌ها و ظرافت‌های هنری و با استفاده از زبان هنر که با فطرت بشری سازگار است باید بتوانیم مفاهیم و پیام‌های دینی را در یک قالب همه‌فهم و زیبا به مخاطبان القا کنیم  که میزان تأثیرگذاری آن بسیار بالا و عمیق‌تر است.

وی بابیان نگاه ویژه دفتر تبلیغات حوزه علمیه به مبلغان عرصه نوین از تبلیغات تأکید کرد: دفتر تبلیغات حمایت خود را ازنظر مالی  و معنوی از افرادی که در این زمینه قدم برمی‌دارند را  خواهد داشت.

سامان‌دهی بالغ‌بر2 هزار و پانصد  طلبه مبلغ نوین

مدیرکل اطلاع‌رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در بخش دیگری از این جشنواره با اشاره به ویژگی‌های تبلیغ نوین گفت:تبلیغ نوین استفاده از بهترین ابزارهای روز و نو در عرصه تبلیغ مانند فضای مجازی ، شبکه‌های اجتماعی، تعاملات مردمی، رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوبات را شامل می‌شود .

اباذر جعفری  بابیان ورود طلاب حوزه علمیه در عرصه‌های نوین از تبلیغ تأکید کرد: بالغ‌بر2هزار و 500مبلغ در عرصه نوین آن سامان‌دهی شده است که بیش از 400 طرح را در 2سال گذشته به سرانجام رسانده است.

وی ادامه داد:آثار رسیده در 3مرحله داوری و گزینش‌شده‌اند و درنهایت  50اثر به‌عنوان آثار شایسته تقدیر انتخاب‌شده است همچنین در انتخابات آثار برگزیده داشتن رویکرد تبلیغی و ترویجی عامل اصلی انتخاب بوده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.