قوچان- با انهدام باند بزرگ سارقان مأمورنما در قوچان، راز سرقت‌های به عنف از ۹ منزل مسکونی توسط اعضای این باند آشکار شد.

باند بزرگ سارقان مأمورنما در قوچان متلاشی شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از رئیس پلیس شهرستان قوچان حاکی است، عملیات دستگیری اعضای این باند به دنبال اعلام گزارش سرقت به عنف از منزل‌ها در روستای فرخان این شهرستان کلید خورد و رسیدگی به آن به صورت ویژه در دستورکار اکیپی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
به گفته سرهنگ رضا قدمگاهی، کارآگاهان در تحقیقات اولیه از مالباخته متوجه شدند که چند مرد جوان با معرفی خود به عنوان مأمور و به بهانه بازرسی منزل، وارد خانه آن‌ها شده و سپس با توسل به زور و ارعاب، اقدام به سرقت وجوه نقد، گوشی تلفن همراه، مدارک شناسایی و دیگر وسایل باارزش کرده و متواری شده‌اند.
وی افزود: در ادامه تحقیقات و بررسی‌های دقیق محل سرقت با توجه به سرنخ‌های موجود، کارآگاهان به مجرمی سابقه‌دار مظنون شده و عملیات دستگیری او را در دستورکار قرار دادند که در همین زمان سرقت مشابهی در یکی از شهرهای خراسان شمالی اتفاق افتاد و به همین خاطر در این عملیات اکیپی از کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان شمالی نیز وارد عمل شدند و پس از چند روز ردزنی‌های اطلاعاتی و تحقیقات گسترده میدانی، متهم مورد نظر در مخفیگاهش در شهر قوچان شناسایی شد و به دام افتاد.
فرمانده انتظامی قوچان خاطرنشان کرد: این متهم ۴۶ ساله که اسحاق نام دارد، در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود اما در ادامه بازجویی‌ها و مواجهه با مالباخته و مستندات و ادله محکم کارآگاهان بناچار به ارتکاب ۹ فقره سرقت به عنف با عنوان مأمور اعتراف کرد.
اسحاق گفت که دو فقره از این سرقت‌ها را در شهر توس در اطراف مشهد و هفت فقره را نیز در شهر قوچان انجام داده‌اند که ۶ نفر دیگر از دوستانش نیز با او همدست بوده‌اند.
سرهنگ قدمگاهی اظهار داشت: در پی اعترافات این متهم، طی عملیاتی هماهنگ با کارآگاهان خراسان شمالی ۶ عضو دیگر این باند حرفه‌ای سرقت به عنف یکی پس از دیگری دستگیر شدند که در بازرسی مخفیگاه آنان، دو دستگاه بی‌سیم دستی قلابی، یک دستبند فلزی، تعدادی سلاح سرد و مقادیر زیادی اموال مسروقه مثل ۱۷ دستگاه گوشی تلفن همراه، لپ تاپ و مدارک شناسایی کشف شد.
وی گفت: همچنین یک دستگاه پژو ۴۰۵ که در سرقت ها مورد استفاده اعضای این باند بود، توقیف شد.
این متهمان هم اکنون و بنا به دستور ویژه قضایی به منظور ادامه تحقیقات و کشف سایر جرایم احتمالی اعضای باند در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان شمالی قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.