​ایلام- تبلیغات انتخاباتی شورای شهر از چند روز گذشته آغاز شده و هواداران کاندیداها در ستادهای نامزدهای مورد نظر تجمع و به شیوه های مختلف تبلیغ می کنند که نتیجه این تبلیغات منجر به زیر پا گذاشتن حقوق شهر و شهروندان شده است.

کاندیداهای شورای شهر حقوق شهروندی را زیر پا گذاشتند

به گزارش قدس آنلاین، با این حال برخی از کاندیداهای شورای شهر ایلام که با شعارهایی برای زیباسازی، توسعه و گسترش شهر پای به عرصه انتخابات گذاشته اند، حداقل حقوق دیگر شهروندان و آحاد جامعه را رعایت نمی کنند و با راه بندان در مسیرهای اصلی شهر، تردد را برای عموم مردم دشوار کرده اند.

علاوه بر این هوادارانی که در درب ستادها مشغول به فعالیت هستند، بی توجه به زیبایی و نظافت شهر انواع پوسترها، پلاکاردها، کارت های تبلیغاتی و ... را در معابر عمومی شهر رها کرده و ساعاتی پس از آن اگر در شهر گذر کنید، با چهره نازیبایی از انبوه کاغذها و ظروف یکبار مصرف مواجه خواهید شد، که برای جمع آوری آن کمر یک شهروند و یا یک رفتگر زحمت کش بایستی خم شده تا آن را جمع کند.

این عزیزان که در صورت راه یابی به شورای شهر می باید برای زیبایی شهر، توسعه همه جانبه، گسترش فضاهای عمومی و ... قانون وضع کنند، چگونه است که اکنون در حال قانون گریزی و نقض حقوق همسایگان و دیگر آحاد جامعه هستند؟ چرا به اولین خواسته شهروندان که آرامش است توجهی نمی کنند؟

رعایت حقوق شهر و شهروندی از سوی این عزیزان حداقل خواسته ای است که مردم از داعیه داران توسعه شهر و هوادارانشان انتظار دارند، انتظاری در خور توجه و حداقلی، چرا که برخی از هواداران که از وجود کودکان و نوجوانان نیز در ستادهای خویش بهره می برند، ناخواسته حجم انبوهی از زباله را به داخل معابر و جوی آب رها می کنند، که برای شهر و شهروندان و شورا نیز مشکل زاست، چرا که هفته آینده 7 نفر از این عزیزان بر کرسی شورای شهر تکیه زده و بایستی این مشکلات را جمع کنند.

حال این سؤال پیش می آید آیا کسی که برای رسیدن به کرسی شورای شهر به شهر خود و رفتگران شهرداری که قرار است شهردارش را تعیین کنند، رحم نمی کنند، چه برنامه ای برای فردای شهر ارائه خواهند کرد؟ آیا این شورائیان که در گام اول برای ورود به شورا به شهر رحم نمی کنند، در آینده نیز همچنان خواهند بود؟

نکته ای دیگر که برخی کاندیداها شأن شورای شهر را رعایت نکرده اند این است که صدای دستگاه های صوتی آنها که بیشتر به مثابه کارناوال های عروسی است، برای همسایگان بسیار آزاردهنده است و اگر کسی از دور به برخی ستادها نزدیک شود، قطعاً آن را با مراسم عروسی اشتباه خواهد گرفت.

انتظار مردم در مدت تبلیغات از کاندیداها این است که به شهر و شهروندان با رعایت حقوق شهروندی احترام گذاشته و حقوق همسایگان ستادهای خویش را رعایت کرده و همچنین به شعور مردم نیز احترام گذاشته و برای جلب رأی، شکلات و نقل توزیع کردن در بین منازل، کاری بسیار سخیف بوده که متأسفانه سطح تفکر یک کاندیدای شورای شهر را تا این حد پایین آورده اند و می طلبد کاندیداها با ارائه برنامه های مدون و عملی برای جلب رأی اقدام کنند نه با توزیع بسته های شیرینی!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.