بیرجند- متخصص جراحی عمومی بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیرجند از انجام نخستین عمل جراحی لاپاراسکوپی با دو پورت به جای سه پورت در بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس(ع) تامین اجتماعی این شهرستان خبر داد.

 نخستین عمل جراحی لاپاراسکوپی کله سیستکتومی در خراسان جنوبی انجام شد

 محمد یرانی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در بیرجند با بیان اینکه نخستین عمل جراحی لاپاراسکوپی کله سیستکتومی (برداشتن کیسه صفرا) با دوسوراخ  به جای سه یا چهار سوراخ در خراسان جنوبی انجام شد اظهار داشت: تعداد زیادی از عمل  های جراحی هم اکنون در دنیا به روش بسته (لاپاراسکوپی) درحال انجام و روبه پیشرفت است.
متخصص جراحی عمومی بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیرجند بیان کرد: عملهای لاپارسکوپی با ورود ابزارهای جراحی به جای دست جراح از طریق سوراخهای کوچک جدار شکم انجام می شود که کمترین آسیب وک مترین مدت زمان بهبودی و کمترین زمان نیاز به بستری را نسبت به عمل بروش باز دارد.
یرانی با بیان اینکه طبیعتا هرچه بیمار تحت تهاجم کمتری قرار گیرد عوارض کمتر و درد پس از عمل کمتری خواهد داشت تصریح کرد: همچنین  تعداد روزهایی که بیمار بستری می شود نیز کاهش می یابد و مجموع این عوامل سبب می شود احساس هراس و نگرانی بیمار از جراحی با برشهای بزرگ  کم شود.
دراکثرمراکزاین عمل با استفاده از سه و یا چهار. پورت(سوراخ)  انجام میشود که خوشبختانه توانستیم این عمل را با حداقل تهاجم و آسیب و با ایجاد دوسوراخ درجدارشکم دراین بیمارستان انجام بدهیم 
وی  خاطرنشان کرد: با توجه به شیوه های نوین جراحی و وجود دستگاه های پیشرفته و تیم متخصص و دوره دیده لاپاراسکوپی در این بیمارستان مراجعانی که تحت عمل این جراحی قرار گرفتند رضایت کامل از سرعت بهبودی  را داشته اند.
متخصص جراحی عمومی بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیرجند یادآور شد: کیسه صفرا و اختلالات  آن جزو  شایع ترین بیماری های دستگاه گوارش است که در سن ۴۰تا۴۵ سال به بالا و بویژه در خانم هایی که اضافه وزن دارند و یا زایمانهای متعدد داشته اند اتفاق میافتد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.