بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: مهمترین کار در حوزه داخلی اجرای طرح تحول سلامت بود که با اجرای این طرح توجه ویژه ای به کرامت انسانی و حقوق شهروندی شده است.

طرح تحول سلامت توجه ویژه ای به کرامت انسانی و حقوق شهروندی دارد

به گزارش قدس آنلاین، استاندار خراسان شمالی در مراسم افتتاح دو بیمارستان امام حسن (ع) و آیت الله رفسنجانی درخراسان شمالی اظهار داشت: مهمترین کار در حوزه داخلی اجرای طرح تحول سلامت بود که با اجرای این طرح توجه ویژه ای به کرامت انسانی و حقوق شهروندی شده است.

صالحی اظهار داشت: با افتتاح دوبیمارستان امام حسن(ع) و آیت الله رفسنجانی و افزایش تخت های بیمارستانی به ازای هر هزارنفر یک و ۶ دهم تخت داریم که از میانگین کشوری جلوترهستیم.

وی افزود: افزایش مراکز بهداشتی و درمانی، رشد ناوگان آمبولانس استان، تغییرات ساختمان و هتلینگ برای اورژانس ها و راه اندازی مرکز تشخیص سرطان از اقدامات خوب درحوزه سلامت دراستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: طی ۳ سال گذشته ۸۸ هزارمترمربع فضای آموزشی، بهداشتی و درمانی تکمیل و احداث شده است.

گلمکانی حذف زیرمیزی را طی دوسال گذشته در استان ازمهمترین مزایای طرح تحول سلامت برشمرد و افزود: قبل ازاجرای این طرح ۱۰ هزارمیلیارد تومان زیرمیزی ازمردم دریافت می شد اما بعد ازاجرای طرح با اعتبار کمتراین مشکل کاملا مرتفع شد.

وی راه اندازی کلینیک های ویژه، تغییرات اورژانس ها، پرداخت به موقع کارانه پزشکان و پرسنل، ساماندهی دانشجویان درخوابگاهها، افزایش ظرفیت و توان آموزش را از خدمات انجام شده درحوزه سلامت عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.