بجنورد- استاندار خراسان شمالی خواستار احداث مرکز مدیریت بحران و مرکز مطالعات درمانی و بهداشتی برای خراسان شمالی شد و گفت: احداث این دو مرکز از نیازها و ضرورت های اولویت دار است که نیازمند تامین اعتبار ۵ میلیارد تومانی از سوی دولت هستیم.

دو مرکز مدیریت بحران و مطالعات درمانی و بهداشتی در استان احداث شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور  وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی بعنوان نماینده رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد گفت: عمده آسیب ها پس از زلزله بزرگ شنبه شب در بخش مرکزی بجنورد و بخش مانه،شهرستان مانه و سملقان رخ داد.

وی اظهار کرد: بلافاصله پس از وقوع زلزله مجموعه اعضای شورای مدیریت بحران استان با تلاش دسته جمعی و هم افزایی نیروهای نظامی و انتظامی،دادستان،دستگاه های خدمات رسان،بیمارستانها تقسیم وظایف مرتبط با حوزه های کاری صورت گرفت.

وی افزود: بازگشایی کلیه راه های مسدود شده، وصل برق تمام مناطق آسیب دیده و رفع مشکلات خطوط آبرسانی از عمده ترین اقدامات پس از وقوع زلزله بود که خوشبختانه در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد.

صالحی ادامه داد: نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز بلافاصله مباحث مربوط به توزیع اقلام امدادی را انجام دادند که تاکنون بیش از ۱۷۰۰ پتو،۱۰۰۰ تخت چادر و ۱۰۰۰ تخت موکت و توزیع موادغذایی کنسروی صورت گرفته است.

استاندار خراسان شمالی گفت: استانداران خراسان رضوی ،جنوبی، گلستان واصفهان نیز اعلام آمادگی برای امداد رسانی داشتند که از استانهای خراسان رضوی،گلستان و سمنان کمک های امدادی دریافت کردیم.

صالحی افزود: به دلیل بیمه شدن تمام منازل روستایی استان می توانیم بخشی از خسارات های موجود را جبران کنیم.

گفتنی است زلزله ای با قدرت ۵ و ۷ دهم در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر شنبه شب برخی مناطق استان خراسان شمالی را لرزاند و موجب آمدن شهروندان بجنوردی به کوچه و خیابان ها شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.