۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 529578

اصفهان- مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان از اجرای طرح «اهداء نهال» خبر داد و گفت: با توجه به آلودگی هوای شهر اصفهان و وضعیت اسف بار ریزگردها، اجرای این طرح می تواند آلودگی هوای شهر اصفهان را کاهش دهد.

طرح اهدای نهال در اصفهان کلید خورد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احمد سلیمانی پور صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به درخواست های مکرر مردم برای اهدای درخت و یا کاشت درخت به مناسبت های مختلف، طرح اهداء نهال توسط سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان کلید خورد.

وی ادامه داد: سال گذشته برای اولین بار ۲۳۰هزار نهال به یاد شهدای والا مقام انقلاب اسلامی کاشته شد اما معتقدیم این اقدام باید به صورت مستمر، در طول سال و با برنامه ریزی در قالب نهادهای مردمی انجام شود و در مناسبت های گوناگون درخت با هزینه و مشارکت مردمی و کمک گرفتن از نهادهای دولتی با رعایت ضوابط و قوانین کاشته شود.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بر همگان آشکار است حرکت هایی که با مشارکت و حمایت  مردم و از بطن مردم باشد از ضریب موفقیت بالایی برخوردار و گامی در راستای توسعه پایدار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در چشم انداز آینده بخشی از فضاهای سبز شهری و یا جنگلها توسط مردم احداث و توسعه می یابد، گفت: با اجرای طرح اهدای نهال می توان به احیای باغات در اصفهان کمک کرد.

سلیمانی پور تصریح کرد: امروزه قدر و بهای کاشت  درخت بر هیچکس پوشیده نیست، همچنان که احادیث و روایات گوناگونی از ائمه و بزرگان ما که بر منزلت و ارزش این سنت پسندیده صحه می گذارد، به جا مانده است.

وی بیان کرد: در طرح اهداء نهال افراد با مراجعه حضوری، از طریق وب سایت  یا درگاه الکترونیکی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان  ثبت نام و با پرداخت هزینه درخت، تعیین نوع و تعداد نهال، هزینه کاشت و نگهداری آن در یک دوره ۶ ماهه، ثبت نام خود را انجام می دهند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: برای مثال برای فارغ التحصیلان دانشگاه اصفهان یک سایتی را مشخص کردیم که در روز معین برای کاشت نهال جمع می شوند و طی مراسمی نهالی را با دست خود می کارند و به رسم یادبود به آن ها کارتی اهدا می شود که آن کارت در واقع سندی است که در اختیار فرد قرار می گیرد که به عنوان مثال تعداد ۲ یا ۵۰ نهال غرس شد و حتی NGO های حفظ محیط زیست هم می توانند این کار را انجام بدهند.
وی ادامه داد: اگر تعداد اهدا نهال به ۲۰۰ درخت برسد یک روز مشخصی را اعلام می کنیم و این امکان نیز وجود دارد که اگر بخواهند پلاکی به نام آنها نصب شود.
سلیمانی پور با درخاست از رسانه ها برای تبلیغ اهداء و نذر نهال بعنوان یادواره و یادبود، گفت: ایرانیان سالهاست برای استقبال از افراد، مراسم های ملی و مذهبی، تولد افراد و یا بروز نقاط عطف در زندگی از جمله ازدواج و فارغ التحصیلی به قربانی کردن دام، تهیه تاجهای گل و صرف هزینه جهت اجرای مراسم ویژه می پردازند، اما اگر با ایجاد یک ساختار رسمی و قانونی در برگزاری جشنها و مراسم گوناگون کاشت نهال در آحاد مردم نهادینه شود، می تواند جایگزین بسیار مناسب و به یادماندنی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.