مشهد- معاون رئیس جمهور گفت: باید همه ساز وکارهای تربیتی به خصوص در حوزه آموزش و پژوهش به احیای این فرهنگ و بررسی چنین شخصیت های بزرگی معطوف شود.

ساز و کارهای پژوهشی به بررسی شخصیت هایی مانند فردوسی معطوف شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر نوبخت صبح دوشنبه در حاشیه برگزاری روز ملی بزرگداشت فردوسی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: توجه به ابعاد مختلف شخصیت اندیشمند بزرگی همچون حکیم ابوالقاسم فردوسی در شرایط فعلی امری ضروری برای جامعه ایرانی است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: شخصیت های بزرگی مانند حکیم سخن سرای توس دارای جایگاهی والا و رفیع در حوزه ادب و تاریخ این سرزمین هستند.

وی خاطر نشان کرد: اندیشه و شخصیت این حکیم بزرگ در ابعادی گسترده دارای تاثیراتی ماندگار است که تاکنون عمدتا این تاثیر در حوزه زبان و شعر فارسی است مورد توجه قرار گرفته است.

نوبخت خاطرنشان کرد: در دوره ای که ارتباطات از جهانی شدن هم فراتر رفته است، خوشبختانه ما توانسته ایم به نحو شایسته ای از فرهنگ و تمدن خود در برابر هجمه ها پاسداری و نگهبانی کنیم و بخش عمده ای از این توفیق را مدیون فردوسی و اثر جاودانه اش شاهنامه هستیم.

وی با اشاره به اینکه حضور در چنین برنامه هایی کمترین خدمت به مردی بزرگ چون فردوسی است، یادآور شد: تاکنون فعالیت های خوب و برجسته ای در زمینه بزرگداشت فردوسی و تجزیه و تحلیل اثر سترگش، شاهنامه، انجام شده که جای قدردانی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.