رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران گفت: تعیین تعرفه‌ها طبق کتاب کالیفرنیا ، باعث بالارفتن تعرفه‌ها می‌شود اما منظور ما این نیست که مردم این پول را بپردازند بلکه سازمان‌های بیمه‌گر باید هزینه‌های درمان را متقبل شوند.

تاخیر در اعلام تعرفه‌ها به بیمارستان و مطب‌ها ضرر وارد کرد

به گزارش گروه اجتماعی «قدس آنلاین»  ایرج خسرونیا رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران در در بیست و هشتمین جامعه متخصصین داخلی گفت: هرساله دو تا سه ماه بعد از سال تعرفه‌های پزشکی تعیین می‌شود و این موضوع به بیمارستان‌های خصوصی، دولتی و مطب‌ها ضرر وارد می‌کند.

وی افزود: تعیین تعرفه‌های پزشکی باید قبل از سال صورت گیرد، این تعرفه‌ها باید طبق تعرفه‌های کتاب کالیفرنیا تعیین شود. همه ساله قیمت تمامی اقلام در کشور بالا می‌رود به جز تعرفه‌های پزشکی و زمانی که می‌گوییم تعرفه‌های پزشکی هم باید مانند قیمت سایر خدمات در جامعه بالا رود، عده‌ای معترض می‌شوند.  

خسرونیا اضافه کرد: ما کتاب کالیفرنیا را ترجمه کردیم اما در تعرفه‌های آن دست برده شد به همین دلیل این کتاب مورد نظر ما نیست. تعرفه‌های پزشکی باید عین کتاب باشد زیرا تعرفه‌های پزشکی در تمام دنیا طبق این کتاب انجام می‌شود.

وی  گفت: تعیین تعرفه‌ها طبق کتاب کالیفرنیا، باعث بالارفتن تعرفه‌ها می‌شود اما منظور ما این نیست که مردم این پول را بپردازند.

رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران ادامه داد: طرح تحول سلامت به این منظور انجام شد که پرداختی مردم از جیب کاهش پیدا کند پس هدف ما هم این نیست که مردم پول بدهند بلکه سازمان‌های بیمه‌گر باید هزینه‌های درمان را متقبل شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.