مشهد- مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: در سفر رئیس جمهور به مشهد در شهریور سال ۹۳، قول پرداخت ۷۰میلیارد تومان داده شد که فقط ۲۰میلیارد تومان آن پرداخت شده است و این عدم پرداخت کمک دولت به کلانشهر مشهد باعث شده است فرآیند جایگزینی با تعلل روبه رو شود.

۵۰ میلیارد تومان از دولت طلبکار هستیم

علی اصغر نیشابوری اظهار داشت: در حال حاضر، شهروندان فقط یک سوم از بهای واقعی هزینه سفر با اتوبوس درون شهری را در مشهد پرداخت می‌کنند، این در حالی است که دولت، هنوز یارانه سفر اتوبوس‌های درون شهری را در سال ۹۵ به این سازمان پرداخت نکرده است.

افزایش ایمنی شهری

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد همچنین از اجرای اقدام‌های ویژه در ناوگان اتوبوسرانی خبر داد.
وی گفت: تا شهریور ۹۶ شهروندان از طریق گوشی‌های هوشمند خود می‌توانند زمان رسیدن اتوبوس‌ها را به ایستگاه‌ها رصد کنند.
وی افزود: سازمان اتوبوسرانی همچنین به منظور افزایش ایمنی شهری کاهش تصادفات اتوبوسرانان راهکارهای مختلفی را در نظر گرفته است.
وی یاد آور شد: در این راستا تصادفات اتوبوسرانان مشهدی کاهش ۱۹ درصدی در سال گذشته را نشان می‌هد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد تصریح کرد: همچنین تشویق مستمر اتوبوسرانان فاقد تصادف به صورت فصلی و سالانه، افزایش نظارت بر عملکرد اتوبوسرانان به صورت مشاهده مستقیم و غیرمستقیم و برگزاری دوره‌های بازیابی روحی و روان درمانی برای اتوبوسرانان دارای تصادف خاص نیز توسط سازمان انجام شده است.
وی از ارائه خدمات ویژه به معلولان و توان یابان خبر داد و گفت: در این راستا قرارداد نصب تجهیزات تسهیلگر در سوار و پیاده شدن معلولان برای ۲۰ دستگاه اتوبوس از ناوگان موجود منعقد شده است.
وی ادامه داد: در اقدامی دیگر گذرگاه‌های ویژه برای عبور افراد عادی و نیز برای عبور ویلچر در مسیر ویژه اتوبوس BRT نصب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.