مشهد- فراخوان جشنواره ملی نمایشنامه نویسی حکیم سخن با هدف ارج نهادن و پاسداشت جایگاه حکیم سخن؛ فردوسی و شاهکار بی مانندش شاهنامه منتشر خواهد شد.

انتشار فراخوان جشنواره نمایشنامه نویسی «حکیم سخن»

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با بیان این خبر گفت: شاهنامه یکی از شاهکارهای ادبی جهان است و مجموعه‌ای دلپذیر از معارف ارزنده بشری است.
سیدجواد رفائی افزود: دامنه این معارف آنچنان گسترده است که این اثر بزرگ را از زمره آثار حماسی محض فراتر برده و آن را به دایره‌المعارفی از اخلاق، علم و دانش، تعلیم و تربیت، عدل و داد تبدیل کرده است.
وی افزود: با اندک تأملی در شاهنامه، تأثیر تعلیمات ادیان الهی را در آن در می‌یابیم اما آنچه در این زمینه بیشتر جلوه‌گری می‌کند، پیوند بسیار عمیق شاهنامه با مبانی اسلام و بهره‌مندی از قرآن و کلام امامان معصوم است.
رفائی ادامه: از همین روی با هدف ارج نهادن و پاسداشت جایگاه حکیم سخن فردوسی و شاهکار بی مانندش شاهنامه، همچنین تأثیر جلوه‌های زیبای شاهنامه و نمود شاهنامه در زندگی اقوام ایرانی نخستین جشنواره ملی «حکیم سخن» با موضوع شاهنامه فردوسی برگزار خواهد شد.
وی این جشنواره را شامل دو بخش معرفی کرد و اظهار داشت: نخستین جشنواره ملی «حکیم سخن» در دو بخش نمایشنامه نویسی و پژوهشی برگزار می‌شود و در هر بخش به آثار برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.
رفائی زمان برگزاری این جشنواره ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی عنوان کرد و ادامه داد: پس از انتشار فراخوان در مدت زمان تعیین شده آثار ارسال شده به دبیرخانه در حوزه هنری خراسان رضوی، مورد بازخوانی و داوری قرار گرفته و طی مراسمی در ۲۵ اردیبهشت ماه سال آینده، آثار برگزیده معرفی خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.