۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
کد خبر: 530102

خط قرمز- مهدی کاهانی مقدم: مرد جوانی که هفته گذشته همسر دوم خود را در برابر چشمان فرزندانش با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، روز گذشته صحنه جنایت را بازسازی کرد.

مرد مشهدی به صحنه قتل همسرش بازگشت

به گزارش خبرنگار ما این مردم 38 ساله در اولین ساعات بامداد پنجشنبه گذشته، پس از مشاجره لفظی با همسر 29 ساله‌اش، چند ضربه چاقو به پهلو، پشت و شکم این زن که در پناه فرزندان تنی و ناتنی خود قرار گرفته بود، وارد کرد و پس از نقش بر زمین ساختن پیکر خون‌آلود او اقدام به فرار کرد.

به دنبال فرار این مرد، پیکر نیمه جان همسرش توسط پسر 15 ساله او و امدادگران اورژانس 115 به بیمارستان انتقال یافت اما به دلیل عوارض ناشی از اصابت ضربات چاقو به قلب و ریه‌اش با وجود تلاش کادر درمانی جان خود را از دست داد و به این ترتیب پرونده‌ای جنایی پیش روی کاظم میرزایی بازپرس شعبه 211 دادسرای عمومی و انقلاب و قاضی ویژه قتل عمد مشهد گشوده شد.

متعاقب آن با دستورات ویژه مقام قضایی و عملیات گسترده مأموران انتظامی، متهم فراری چند ساعت بعد در محل کار خود به محاصره مأموران کلانتری مهرگان درآمد و گرفتار قانون شد. وی که در بازجویی‌های اولیه با داستان سرایی و تناقض گویی‌های فراوان قصد منحرف ساختن مسیر تحقیقات و بی‌گناه جلوه دادن خود را داشت، سرانجام در برابر سؤالات تخصص و هوشمندانه قاضی ویژه قتل عمد دادگستری مشهد و کارآگاهان جنایی ناچار به بیان حقیقت شد و به قتل رساندن همسرش را به گردن گرفت.

در همین حال به منظور روشن شدن زوایای تاریک پرونده این جنایت، این متهم روز گذشته به محل جنایت انتقال یافت تا در مقابل دوربین قوه قضائیه و بازپرس شعبه 211 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به بازگویی اتفاقات منجر به قتل مرضیه (زن 29 ساله‌اش) بپردازد.

وی پس از آنکه قاضی کاظم میرزایی متذکر شد جز حقیقت چیزی نگوید چرا که تمام اظهاراتش در دادگاه علیه وی استفاده خواهد شد، به تشریح جزئیات ماجرا پرداخت و  گفت: چند سال پیش چون همسر اولم دچار بیماری سرطان بود، در حالی که از او دو فرزند (یک دختر و یک پسر) داشتم، با مرضیه (مقتول) ازدواج کردم که از وی نیز دو فرزند پسر دارم.

وی افزود: از 6 سال پیش که همسر اولم را طلاق دادم، مرضیه علاوه بر فرزندان خودش از فرزندان زن اولم نیز نگهداری می‌کرد و ارتباط خوبی با آنها داشت. در حال حاضر نیز به جز دختر بزرگم که ازدواج کرده، سه پسرم در کنار ما زندگی می‌کنند.

او در مورد چگونگی حادثه منجر به قتل همسرش گفت: حدود ساعت 2 بعدازظهر چهارشنبه، کمی ماده مخدر شیشه مصرف کرده بودم و در حالی که حالت طبیعی نداشتم، در حال پاسخ دادن به پیامک‌های زن جوانی بودم که چندی پیش از طریق همسرم با وی آشنا شده و قصد داشتم او را به عقد موقت خودم درآورم چرا که مرضیه دچار بیماری کلیوی بود و نمی‌توانست به خوبی از عهده وظایف زناشویی برآید. هر چند وقتی قرار گذاشته بودیم همدیگر را ملاقات کنیم، مرضیه به پلیس زنگ زده و ما دستگیر شدیم و پرونده ما هنوز در دادسرا در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: آن روز اما زن غریبه مدعی بود که من شماره‌اش را به مرد دیگری داده‌ام و آن مرد مزاحم او می‌شود و چون من این کار را نکرده بودم، به همسرم مشکوک شدم. از مرضیه پرسیدم تو شماره این زن را به دیگری داده‌ای که گفت بله من شماره را به برادرم داده‌ام تا به او بگوید دست از زندگی ما بردارد.

من در حال ارسال پیامک به زن غریبه بودم که به او بگویم همسرم شماره‌اش را به برادر خود داده است که مرضیه با عصبانیت به سمت من حمله ور شد و گوشی تلفن را قاپید و به دیوار کوبید. من که به شدت عصبانی شده بودم. او را گرفتم و روی زمین انداختم و با دستانم گلویش را فشردم اما دلم نیامد خفه‌اش کنم. در همین لحظه پسر 15 ساله‌ام که از سر و صدای مرضیه بیدار شده بود، از اتاق خودش خارج شد و به سمت ما آمد تا به مادرش کمک کند من هم چاقویی را که زیر رختخواب بود، برداشتم و به شکم مرضیه ضربه‌ای زدم اما او در حالی که دست در دست پسرم به سمت اتاق خواب بچه‌ها می‌رفت با آنکه متوجه زخم شکمش نشده بود اما با وحشت به من نگاه می‌کرد. من که هنوز عصبانی بودم. دوباره به سمت او رفتم و دو ضربه دیگر به بدنش وارد کردم که نقش بر زمین شد. ترسیده بودم به سرعت سمت آشپزخانه رفتم، موبایل مرضیه را از روی اوپن و شلوارم را برداشتم و می‌خواستم از خانه خارج شوم که پسرم مانع من شد و با دستانش محکم مرا گرفته بود و نمی‌گذاشت فرار کنم، به همین خاطر با ته چاقو چند ضربه به سرش زدم تا رهایم کرد و من هم به سرعت از خانه خارج شدم.

ادامه این گزارش حاکی است این متهم در پاسخ به قاضی میرزایی که پرسید چرا چاقو را زیر رختخواب پنهان کرده بود، مدعی شد که چاقو از زمانی که همسرش برای او میوه آورده آنجا مانده و این فرضیه را که نقشه از پیش طراحی شده برای قتل همسرش را داشته است، رد کرد.

این در حالی است که چاقوی مورد استفاده او از نوع میوه خوری نبوده بلکه از انواع چاقوهایی است که معمولاً برای تکه تکه کردن گوشت استفاده می‌شود.

در همین حال با توجه به اقرار صریح متهم به وارد آوردن ضربات چاقو منجر به قتل همسر 29 ساله‌اش، وی با صدور قرار بازداشت موقت و به منظور انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان ویژه جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت تا معدود سؤالات باقی مانده در این پرونده و نیز صحت ادعاهای متهم درخصوص ارتباط تلفنی و پیامکی‌اش با زن غربیه بررسی شود.

از سوی دیگر این ادعای متهم که تحت تأثیر مصرف ماده مخدر شیشه مرتکب جنایت شده است با توجه به فاصله زمانی هنگام مصرف شیشه یعنی ساعت 14 تا ساعت 2 بامداد روز بعد، واهی به نظر می‌رسد که تحقیقات و معاینات دقیق پزشکی قانونی نیز این ادعا را مورد توجه قرار خواهد داد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.