رشت -رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه ۱۱ هزار جعبه تخم نوغان در استان گیلان توزیع شد گفت: توزیع تخم نوغان تا چند روز دیگر در استان گیلان ادامه دارد.

۱۱ هزار جعبه تخم نوغان در استان گیلان توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین ،علی اصغر داداش‌پور صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه تاکنون ۲۶ هزار جعبه تخم نوغان در سراسر کشور میان نوغانداران توزیغ شده است اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱ هزار جعبه تخم نوغان در میان نوغانداران استان گیلان توزیع شده است.

رئیس توسعه نوغانداری کشور با تاکید بر اینکه با توجه به میزان مذکور، توزیع تخم نوغان روزهای پایانی خود را سپری می‌کند خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود نوغانداران از فرصت باقی مانده استفاده کنند و هرچه سریع‌تر نسبت به تهیه جعبه تخم نوغان خود اقدام کنند.

داداش‌پور با بیان اینکه ۱۰ مرکز در سراسر استان، مسئولیت توزیع تخم نوغان در استان گیلان را بر عهده داشتند تصریح کرد: تخم نوغان در حال حاضر در استان از طریق سازمان و ادارات جهاد کشاورزی گیلان در حال توزیع شدن است.

وی با تاکید بر اینکه تا ۱۰ خرداد ماه از لحاظ اقلیمی فرصت توزیع تخم نوغان در استان گیلان وجود دارد بیان کرد: نوغانداران در فرصت باقی مانده می‌توانند نسبت به تهیه تخم نوغان خود با مراجعه به مراکز اعلام شده میزان تخم نوغان مورد نظر خود را تهیه کنند.

 رئیس توسعه نوغانداری کشور با اشاره به اینکه توصیه می شود نوغانداران تلاش کنند تا برای تولید مطلوب، مراحل پرورش کرم جوان را در داخل اتاق انجام داده و بعداز این مرحله با فراخ بال کرم ها را به تل انبار ها منتقل کنند افزود: نوغانداران همواره  یک مرحله ذخیره بذر را در فرآیند این پرورش داشته باشند.

داداش‌پور نور و دما را در این فرآیند حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: در پرورش کرم جوان باید تا حد امکان از برگ‌های تازه و جوان توت که شادابی بیشتری دارد استفاده شود زیرا این اقدام کمک چشمگیری به تولید کرم‌های جوان می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.