خط قرمز- سعید کوشافر: هیاهو از مغازه به گوش می‌رسید، مشتریان یکی پس از دیگری از فروشگاه خارج شدند و کسبه اطراف به طرف داد و فریاد حرکت کردند، چند لحظه بیشتر نگذشت که جمع زیادی از مردم مقابل فروشگاه مبل در جاده شاندیز جمع شده بودند.

چک برگشتی راز بدهکاری برادر دو قلو را فاش کرد

مردی با صدای بلند فریاد می‌زند که من پولم را می‌خواهم، اگر نداری بجای آن مبل می‌برم، او در مقابل چشمان متعجب مردم از روی وانت کاغذی را به نمایش می‌گذاشت و با صدای بلند می‌گفت این چک 16 میلیونی این آقاست که برگشت خورده و من فقط دارم پولم را نقد می‌کنم.

او از روی وانت پایین آمد و دوباره به داخل فروشگاه رفت تا مبل دیگری را بردارد و داخل وانت بگذارد که با ممانعت صاحب مغازه روبه رو شد، صاحب مغازه به او می‌گفت که شما اشتباه می‌کنید، با این کار دارید آبروی من را می‌برید، من اصلاً چکی ندارم که بخواهد برگشت بخورد.

در این میان مرد عصبانی دایم می‌گفت مگر شما آقای فلانی نیستی و مرد می‌گفت بله هستم ولی این چک مال من نیست و شما دارید اشتباه می‌کنید.

در این میان چند نفر از کسبه تلاش داشتند با پادرمیانی موضوع را خاتمه دهند و از مردم و کسانی که مقابل مغازه جمع شده بودند درخواست می‌کردند که بروند.

سر و صدا هر لحظه بیشتر و بیشتر می‌شد داد و فریادهای مرد طلبکار چک به دست از یک سو و فریادهای مرد بدهکار مغازه‌دار از سوی دیگر، بالاخره با پلیس تماس گرفتند، مرد طلبکار همچنان تلاش داشت مبل‌ها را از مغازه خارج کرده و به عوض طلبش ببرد که مأموران پلیس شهرستان بینالود سر رسیدند.

مرد طلبکار که متوجه حضور مأموران شده بود با برگه چکی که دستش بود به طرف آنها رفت و گفت که این چک 16 میلیونی متعلق به این آقاست، ما آمده‌ایم بجای طلبمان از مغازه‌اش مبل ببریم که مانع شده است. در مقابل مرد مغازه‌دار به مأموران گفت که این چک مربوط به من نیست و اشتباهی رخ داده، هر چه به این آقا می‌گویم باور نمی‌کند.

پایان دادن به این غائله جز با هدایت هر دو طرف به کلانتری ممکن نبود. سرهنگ عباس نظافتی فرمانده انتظامی شهرستان بینالود در تشریح این ماجرا به خبرنگار خط قرمز می‌گوید: مأموران وقتی به محل رسیدند متوجه شدند که یک نیسان در حال بار کردن تعداد زیادی مبل است و در طرف دعوی در حال مشاجره هستند، مردی تلاش دارد مبل‌ها را از مغازه خارج کند و مغازه‌دار مانع خروج مبل‌ها می‌شود و بخاطر همین میان این دو نفر درگیری لفظی شدیدی رخ داده است و هر لحظه ممکن است منجر به درگیری فیزیکی شود.

سرهنگ نظافتی خاطرنشان می‌کند: بعد از هدایت هر دو طرف دعوی به پاسگاه انتظامی شاکی مدعی می‌شود که یک چک 16 میلیون تومانی برگشت خورده از صاحب مغازه دارد که قصد داشته به عوض طلب خود از فروشگاه مقداری مبل خارج کند اما با ممانعت صاحب مغازه رو به رو شده است.

در مقابل او مالک مغازه مدعی می‌شود که فرد طلبکار وی را با برادر دوقلویش که از هر جهت شبیه هم هستند اشتباه گرفته است و به حرفهایم هم گوش نمی‌دهد که این چک متعلق به او نیست. او مدعی شد مرد طلبکار قصد داشت با ایجاد درگیری چند دست مبل را به عوض بدهی برادرم از مغازه خارج کند که مانع وی شده و با پلیس 110 تماس گرفتم.

در این میان افسر نگهبان وقت اقدام به بررسی چک 16 میلیونی و صادرکننده چک کرد و مدارک هویتی مرد صاحب مغازه را هم رویت کرد که مشخص شد مرد طلبکار اشتباه کرده است و صادرکننده چک برادر دوقلوی فروشنده مبل است.

به گفته سرهنگ نظافتی مرد طلبکار که متوجه اشتباه خود شده بود از مبل فروش عذرخواهی کرده و اموال مغازه را به او بازگرداند.

فرمانده انتظامی شهرستان بینالود در همین راستا به شهروندان توصیه کرد که از انجام اعمال خودسرانه برای وصول طلب خودداری کرده و همواره از راههای قانونی اقدام کنند تا گرفتار چنین مشکلاتی نشوند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.