«جان برنان» امروز قرار است در جلسه علنی کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در این کشور شهادت دهد.

رئیس سابق سیا درباره نقش روسیه در انتخابات آمریکا شهادت می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، «جان برنان» رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» امروز قرار است با حضور در نشت علنی کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان این کشور، درباره «مداخله روسیه» در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در این کشور شهادت دهد.

اخبار مربوط به حضور «جان برنان» در مجلس نمایندگان آمریکا در حالی در رسانه های خبری منتشر می شود که «مایکل فلین» مشاور مستعفی امنیت ملی دونالد ترامپ با درخواست کمیته اطلاعاتی سنا جهت توضیح درباره «ارتباط هایش با روسیه» مخالفت کرده است.

لازم به ذکر است، به دنبال عزل جیمز کومی رئیس«اف بی آی» توسط دونالد ترامپ در هفته گذشته، برخی رسانه های آمریکائی از قبیل واشنگتن پُست و نیویورک تایمز در گزارش هائی مدعی شده بودند که این اقدام متعاقب درخواست سفر ۱۰ ماه می لاوروف به آمریکا بوده است.

گفتنی است، «جان مک‌ کین» سناتور ارشد آمریکا و رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای این کشور در اظهاراتی رسوایی‌ های اخیر دولت دونالد ترامپ را با رسوایی «واترگیت» که به عزل رئیس‌ جمهور وقت آمریکا منجر شد مورد مقایسه قرار داده بود. 

سناتور کنونی ایالت آریزونا در این باره اعلام کرده بود: رسوائی های درونی دولت ترامپ افزایش یافته است. فکر کنم قبلاً نیز شاهد چنین ماجرائی بودیم؛ فکر می‌ کنم کار به جایی می‌ رسد که رسوائی از حیث اندازه و مقیاس به اندازه واترگیت باشد.

اظهارات مک کین تنها چند ساعت پس از انتشار گزارشی مطرح شده بود که بر اساس آن ترامپ از «جیمز کومی» رئیس معزول «اف بی آی» خواسته بود تا تحقیق و بررسی دقیق درباره ارتباط «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی پیشین این کشور با روسیه را متوقف کند؛ خبری که با انتقادهای  گسترده مقامات آمریکائی تا بدانجا مواجه شد که حتی ترامپ تهدید به استیضاح گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.