بیرجند- در دومین روز ازماه مبارک رمضان  و با حضور احمد محبی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار، سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستان سربیشه نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی در سربیشه گشایش یافت.

نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی در سربیشه گشایش یافت

به گزارش خبرنگار  قدس آنلاین از بیرجند ،سرپرست  فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سربیشه ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی از دومین روز ماه مبارک رمضان به مدت یک هفته  در دو نوبت صبح وعصر در محل مهدیه سربیشه برپا خواهد بود.

طیبه عابدینی اظهار داشت: اکنون در آستانه برپایی نمایشگاه بزرگ علوم قرانی هستیم که  از سوی وزارت متبوع شعار نمایشگاه «قرآن، اخلاق و زندگی» است که این شعار مربوط به بخشی از فهم قرآن است که سعی نموده ایم  در نمایشگاه علوم  قرآنی به ان بپردازیم.

سرپرست  فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سربیشه  گفت:در نمایشگاه علوم قرآنی  بیش از ٥٠٠ عنوان و ٣٠٠٠جلد کتاب از دو عرضه کننده کتاب شهرستان  با تخفیف ٣٠ تا ٥٠ درصد به متقاضیان عرضه می شود.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه ١٢ غرفه در معرض بازدید قرار گرفت  من جمله:نمایشگاه و فروشگاه کتب مذهبی وقرانی، محصولات فرهنگی وهنری ومذهبی،   جهاد وشهادت، ایستگاه نماز، ایستگاه افطاری، عفاف و حجاب، غرفه عکس وپوستر، خوشنویسی، ایستگاه نقاشی کودک و نوجوان، نمایش فیلم وانیمیشن قرآنی، پرسش و پاسخ به سوالات وشبهات دینی، مسابقه قرانی ونهج البلاغهدایر میباشد.

عابدینی با بیان اینکه در محوطه بیرون نمایشگاه اجرای  تئاتر خیابانی با عنوان اخرین زلزله با موضوع ظهور مهدی موعود (عج) به کارگردانی فاطمه بی باک  در طول برپایی نمایشگاه برای عموم اجرا دارند که در روز گشایش نمایشگاه نیز اجرای اول انجام شد.

سرپرست  فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سربیشه  افزود:در ماه مبارک رمضان، برگزاری جلسات تفسیر، تدبر، و جزء خوانی قران توسط کارکنان وجامعه هدف  نیز برگزار می شود.

عابدینی هدف از برگزاری نمایشگاه علوم قرانی را  بالابردن  وارتقای ظرفیت جامعه ی هدف اصحاب فرهنگ وهنر وهمچنین اشنا ساختن مردم با فرهنگ غنی قرآنی دانست

وی افزود: اکثر غرفه ها در این نمایشگاه به فهم قران اختصاص داده شده که بیانگر جامع بودن قران و پتانسیل بالای هنردر گسترش مفاهیم قرآن است و فروش و نمایش کتب مذهبی خصوصا نشر تازه های  کتاب به بالابردن سطح فکری جوانان واشنایی انان کمک وافری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.