اراک- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفرش از پیش بینی برداشت ۱۲ تن گل محمدی از باغات این شهرستان و تولید بیش از ۳۰ هزار لیتر گلاب طی سال جاری خبر داد.

پیش بینی برداشت ۱۲تن گل محمدی در تفرش/ ۳۰ هزار لیتر گلاب تولید می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، رامین اخلاصی در این باره اظهار داشت: برداشت گل محمدی از گلستان های شهرستان تفرش از اواخر اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و تا نیمه خردادماه جاری به اتمام خواهد رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفرش افزود: امسال پیش بینی می شود میزان برداشت گل محمدی از سطح هفت هکتار گلستان های محمدی شهرستان تفرش، با ۵۰درصد افزایش نسبت به سال گذشته به بیش از ۱۲ تن برسد.

اخلاصی بیان کرد: سال گذشته حدود ۳۰هزار لیتر گلاب و ۱۲۰کیلوگرم گلبرگ خشک، در مراکز فرآوری و گلاب گیری شهرستان تفرش تولید و عرضه شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفرش خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه از هر هکتار باغ گل محمدی در سال های برداشت چهارم به بعد، نزدیک به سه هزار کیلوگرم گلبرگ تر قابل برداشت بوده و قیمت هر کیلوگرم  گلبرگ نیز  هشت تا ده هزار تومان است، بنابراین درآمد زایی این محصول برای بهره برداری قابل توجه است.

وی ادامه داد: گل محمدی به دلیل سازگاری نسبت به شرایط محیطی به ویژه مقاومت در برابر کم آبی و امکان کشت و تولید در اراضی کوچک و نیز درآمد زایی مناسب، می تواند در برنامه تغییر الگوی کشت مناطق کم آب قرار گیرد.

اخلاصی خاطر نشان‌کرد: جهاد کشاورزی شهرستان به دلیل مستعد بودن منطقه، برنامه هایی برای توسعه باغات گل محمدی به ویژه در نقاط دیم با بارندگی مناسب، در دست اقدام دارد که تا پایان امسال انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.