بجنورد- معاون توسعه و عمران اداره کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: با آغاز کوچ بهاره عشایر استان و بازگشت آنان به ییلاقات تیغ زنی و مرمت ایلراه های عشایری استان آغاز و تا پایان خرداد به اتمام می رسد.

مرمت ایلراه های عشایری خراسان شمالی تا پایان خرداد ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان شمالی، رضا قربانی با اشاره به هزار و دویست کیلومتر ایلراه عشایری در استان افزود: تا کنون با صرف چهار میلیارد و پانصد میلیون ریال اعتبار، هزار کیلومتر از این ایلراه ها برای تردد عشایر در مسیر های کوچ مرمت و تیغ زنی شده که مابقی آن نیز در حال انجام و بزودی به اتمام می رسد.

وی همچنین با اشاره به تصرف بخش هایی از ایلراه های عشایری توسط روستاییان و یا توسعه زمین های کشاورزی به عناوین گوناگون و نبود مسیر مناسب تردد ادامه داد: عشایر استان به ناچار از ایراه های موجود تردد می کنند که بخش قابل توجه کوچ آنان از جاده های مواصلاتی صورت می گیرد.

این مقام مسئول افزود: سه ایلراه اصلی شمالی،میانی و جنوبی در استان برای تردد عشایر استان های گلستان،سمنان،خراسان رضوی و خراسان شمالی از مناطق قشلاقی مراوه تپه گلستان تا مناطق ییلاقی استان وجود دارد که سالانه شش میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و تیغ زنی آن ها مورد نیاز است.

گفتنی است: خراسان شمالی بیش از پنج هزار خانوار عشایری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.