بجنورد- مدیرکل دفتر فنی و امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: اقدامات لازم برای برخورد جدی با خاطیان و متخلفان پروژه مسکن مهر بجنورد صورت گرفته و از کانال های مرتبط پیگیری و برخورد جدی انجام شده است.

برخورد جدی با خاطیان و متخلفان پروژه مسکن مهر بجنورد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی؛ یزدان عنبری در ارتباط با آخرین وضعیت زلزله زدگان گلستان شهر بجنورد گفت: ۲۲۲ واحدی فاز دوم مسکن مهر بر اثر زلزله اخیر متحمل بیشترین آسیب ها شد که در حال حاضر اخطار جدی به پیمانکاران و مشاوران پروژه ها داده شده است.

وی افزود: تیم کارشناسی متشکل از نیروهای راه و شهرسازی و نیروهای نظام مهندسی شکل گرفته که تمام واحدهای مسکن مهر را به لحاظ معماری، داخلی و سازه ای مورد بررسی قرار دهند و پس از یادداشت برداری، میزان آسیب و خسارات وارده ، گزارش های مربوطه به تهران ارسال خواهد شد.

جانمایی نادرست پروژه های مسکن مهر بجنورد

عنبری در ادامه خاطرنشان کرد: از ۷۵۰۰ واحد مسکن مهرگزارش های میزان خسارت ۴ هزار واحد آماده شده است.

وی با بیان اینکه جانمایی گلستان شهر بجنورد به درستی صورت نگرفته،افزود:یکی از مشکلات اصلی ما در بحث شهرک گلستان، جانمایی و مکان یابی نادرست و غیر کارشناسی به دلیل نبود زیر ساخت های لازم در دولت وقت بود که متحمل هزینه های گزافی در این راستا شدیم.

عنبری بیشترین آسیب وارده در زلزله اخیر در شهرک گلستان بجنورد را مربوط به واحدهای مسکن مهر ۲، ۲۰۰ واحدی و ۲۹۴ واحدی خیرین اعلام کرد و ادامه داد:این واحدها به لحاظ فنی و غیر سازه ای بیشترین آسیب را متحمل شده اند که البته این نوع آسیب ها نگرانی های خاصی را ندارد.

مدیرکل دفتر فنی و امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در ادامه خاطرنشان کرد: در برخی واحدها نیز آسیب های جدی صورت گرفته که مقرر شده با حضور تیم کارشناسی حرفه ای، مجرب و متخصص از مرکز مطالعات و تحقیقات وزارت راه در این استان، آسیب ها مورد بررسی دقیق تر قرار گرفته تا بتوانیم عملیات ساخت را پیاده سازی کنیم.

عنبری با اشاره به تشکیل کمیته ویژه مسکن مهر اظهار داشت: از زمان تشکیل این کمیته ۴ پرونده تخلف از تعاونی های مسکن مهر به دادستانی فرستاده شده است.

وی با اذعان بر اینکه شاهد قصور و کوتاهی در بخش اجرا و سازه های پروژه مسکن مهر هستیم، ادامه داد: به دلیل اصرار بر اتمام پروژه های مسکن مهر در زمان دولت نهم و دهم، متاسفانه باید در زمان حال شاهد بروز چنین مشکلات و آسیب هایی باشیم.

عنبری تصریح کرد: باید پیمانکاران و مشاوران این پروژه ها پاسخگوی چنین خسارت های وارده باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه مسولان استانی و دستگاهها و سازمان های مربوطه در ساعات اولیه بروز حادثه با تشکیل شورای مدیریت بحران استان و اعزام نیروهای امدادی به مناطق زلزله زده حضور به موقعی در مباحث امداد، نجات و ارائه خدمات داشتند.

گفتنی است ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری زلزله ۵.۷ ریشتری در شهر پیش قلعه شهرستان مانه و سملقان  به منازل و اماکن در برخی روستاهای استان  و به خصوص پروژ های مسکن مهر بجنورد خسارت های بسیاری وارد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.