قزوین- مدیرشهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین از تصویب کلیات الگوی اتاقک‌های کارگری، نگهبانی و نمای ساختمان تجاری مسکونی حکم‌آباد در کمیته سیما و منظر شهری استان خبر داد.

 الگوی نمای ساختمان تجاری مسکونی حکم‌آباد قزوین تصویب شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محسن اسماعیلی در نخستین جلسه کمیته ارتقای کیفی سیما و منظر شهری استان قزوین در سال 96 با حضور اعضای آن متشکل از نمایندگان دفتر فنی استانداری قزوین و مسؤولان استانی که صبح امروز در اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی در خصوص بازدید دبیرخانه کمیته از سطح استان به ویژه اتاقک‌های موجود در محورهای تاکستان، الموت و همچنین نمونه‌هایی از باغ‌های سنتی از قبیل باغ ملاخلیلا اظهار داشت: بر اساس این بازدیدها و همچنین بررسی‌های کارشناسی شده فرآیند تدوین ضابطه اتاقک کارگری در جلسات کارگروه و گروه کارشناسی‌های سنوات گذشته پیگیری شده است.

وی افزود: در همین راستا مقرر بود که سازمان نظام مهندسی الگوهایی را جهت احداث اتاقک کارگری و نگهبانی به کمیته سیما و منظر شهری استان قزوین ارائه کند.

مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: در جلسه کمیته این الگوها مورد بررسی قرار گرفته و بنا شد پس از تأیید در کارگروه تدوین ضوابط و مقررات ذیل کمیته به دبیرخانه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان اعلام شود.

اسماعیلی در خصوص الگوی اتاقک کارگری و نگهبانی گفت: این الگوها با هدف رعایت ماهیت اتاقک، سطح اشغال و تراکم مناسب و جلوگیری از ایجاد باغ ویلا و باغ آپارتمان پیش‌بینی و ارائه شده است.

این مسؤول در خصوص دیگر دستور جلسه مورد بررسی مطرح کرد: پس از بحث و تبادل نظر و با در نظر گرفتن برخی از اصلاحات از جمله تأثیر دستورالعمل مصوب سیما و منظر شهری قزوین به ویژه معماری سنتی قزوین با کلیات طرح نمای ساختمان تجاری مسکونی حکم‌آباد در حجم بنا موافقت شده و مقرر شد با تأیید دبیرخانه کمیته سیما و منظر شهری ابلاغ شود.

فاطمه اسماعیلی سرپرست اداره معماری، طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش و مسؤول دبیرخانه کمیته سیما و منظر شهری هم گزارشی برای بررسی نمای ساختمان تجاری مسکونی حکم‌آباد در خصوص ضوابط و مقررات تهیه شده در خصوص ضوابط طراحی بلندمرتبه‌سازی در کمیته سیما و منظر به جلسه ارائه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.