بجنورد- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: مدیریت بحران استان تنها سخنگوی آمار، ارقام و اطلاعات ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان است.

مدیریت بحران استان تنها سخنگوی ستاد بازسازی مناطق زلزله زده است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد حسین علی نیا در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان اظهار داشت: اطلاعات مربوط به حادثه زلزله استان باید یکسازی سازی شود و آمار و ارقام به صورت واحد به مردم اطلاع رسانی شود.

وی افزود: فشارهای اجتماعی موجود موجب به انتشار برخی اطلاعات در فضاهای مختلف خواهد شد که در بعضی مواقع با اطلاعات واقعی مغایرت دارد.

وی تاکید کرد: این تناقضات آماری باید برطرف و اطلاعات به درستی به سمع و نظر مردم رسانده شود.

وی با اشاره  به اینکه رسیدگی به وضعیت بهداشتی این مناطق برای پیشگیری از تشدید مشکلات موجود بسیار حائز اهمیت است گفت: در مناطقی که چادرها به صورت تجمعی و اردوگاهی برپا شده است تعداد سرویس های بهداشتی مورد نیاز احصاء و امکانات لازم تهیه شود.

وی بیان داشت: روند ارزیابی خسارات و پرداخت بیمه تسریع شود و هماهنگی ها و نظارت بر نحوه ارائه خسارات از سوی بیمه و همچنین اعطاء وام بلاعوض و تسهیلات با کارمزد کم از سوی بانک ها به اشخاص باید دقیق باشد.

علی نیا تشکیل ستاد بازسازی به صورت هفتگی را از تاکیدات استاندار خراسان شمالی دانست و افزود: اقدامات و وظایف تعیین شده برای سازمان ها و دستگاههای مربوطه باید تا زمان اسکان دائم و اتمام ساخت و ساز منازل به طور مشخص دنبال شود.

وی مطرح کرد: تعداد واحدهای مسکونی شمارش شده، عملیات آواربرداری و ارسال پرونده منازل آسیب دیده به بانک ها جهت اخذ تسهیلات از مسائل مهم در روند بازسازی مناطق زلزله زده است و باید به طور جدی از سوی دستگاههای مربوطه پیگیری شود.

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان گفت: برای تسریع در روند آواربرداری با همکاری اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری ها و دهیاری ها تعداد لودرها و بیل های مکانیکی موجود احصاء شود و در صورت نیاز می توانیم از خراسان رضوی درخواست کمک داشته باشیم.

علی نیا با بیان اینکه مکاتبات جهت اخذ و ارائه تسهیلات از سوی استان ادامه دارد، افزود: استان در نامه ای سه جانبه به بنیاد علوی خواستار دریافت تسهیلات برای مناطق زلزله زده شده است.

وی بیان داشت: بیمه منازل روستایی از سوی استانداری مشمول واحدهای دامی در مجاورت این منازل نیز خواهد شد. وی خبر داد: آمادگی لازم‌ جهت جابجایی روستاهای قره چای و پسرکانلو به مکان جدید وجود دارد و بنابراین میزان اعتبار لازم برای خدمات رسانی به این مکان ظرف یک هفته آینده مشخص شود تا با ارسال آن به هئیت دولت تصویب نهایی برای این اقدام صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.