بیرجند- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: در اردیبهشت‌ماه گذشته میزان تصادفات فوتی در معابر درون شهری استان ۷۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

تصادفات فوتی در معابر درون شهری خراسان جنوبی ۷۵ درصد کاهش داشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، علیرضا رضایی اظهار داشت: در طی اردیبهشت‌ماه امسال ۲۱۹ فقره تصادف در معابر درون شهری خراسان جنوبی به وقوع پیوسته است.

وی با اشاره به اینکه در اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان تصادفات فوتی در معابر درون شهری استان ۷۵ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: همچنین در این مدت میزان تصادفات جرحی با ۳۹ درصد افزایش همراه بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ماه گذشته ۲۰۸ فقره تصادف منجر به جرح در معابر درون شهری استان به وقوع پیوست، گفت: متأسفانه بر اثر این تصادفات ۲۶۶ نفر مجروح شدند.

رضایی ادامه داد: شهرستان‌های زیرکوه، درمیان و قاین هر کدام با ۱۰۰ درصد بیشترین افزایش و شهرستان‌های طبس، و سرایان با ۳۳ درصد بیشترین کاهش تصادفات جرحی را داشته‌اند و همچنین شهرستان‌های خوسف و سربیشه نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته‌اند.

وی ۵۶ درصد مجروحین در تصادفات درون شهری ماه گذشته استان را رانندگان و ترک‌نشینان موتورسیکلت‌ها، ۲۵ درصد عابرین پیاده، ۱۶ درصد راننده و سرنشینان خودروها و ۳ درصد را دوچرخه‌سواران عنوان کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی به مهم‌ترین علل تصادفات درون شهری ماه گذشته استان اشاره کرد و یادآور شد: عدم توجه به جلو با ۳۵ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۳۰ درصد، تجاوز از سرعت مقرره با ۷ درصد و سایر علل با ۲۸ درصد از جمله این علل بوده است.

وی از ثبت ۲۰ هزار و ۷۱ فقره انواع تخلف رانندگی توسط مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی استان در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: از این میزان ۲ هزار و ۳۶۹ فقره جزو تخلفات حادثه‌ساز بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در این مدت ۷۹۱ دستگاه موتورسیکلت و ۱۱۹ دستگاه خودرو نیز که دارای تخلفات راهنمایی و رانندگی بودند توقیف شده است.

رضایی موتورسیکلت‌سواران را قربانیان تصادفات مرگبار رانندگی دانست و خاطرنشان کرد: اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف و مزاحم به صورت ویژه در سطح استان به مرحله اجرا گذاشته می‌شود بنابراین به خانواده‌ها توصیه می‌شود تا نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته و رانندگان موتورسیکلت‌ها نیز برای ارتقاء ایمنی خود از کلاه ایمنی استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.