قوچان- فرماندار قوچان گفت: باید رفتارمان طوری باشد که همه مردم و همه مجموعه‌ها احساس کنند که مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) و انقلاب منحصر و معطوف به یک مجموعه خاصی نیست بلکه مربوط به همه نظام و مردم است.

مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) متعلق به همه مردم است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا قامتی ظهر سه‌شنبه در جلسه ستاد برگزاری مراسمات بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) قوچان بابیان این مطلب که گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره)، جایگاه و شأنیتی را برای کشور عزیزمان ایران ایجاد نموده که همه دنیا مات و مبهوت مانده است.

وی با اشاره به این مطلب که اگر امام خمینی (ره) نبود ما در چنین وضعیتی قرار نداشتیم خاطرنشان کرد: باید قدر این نظام و نقش مردم را در آن بدانیم چون نظر حضرت امام راحل (ره) نیز همیشه بر این بود که اگر انقلابی انجام‌شده است همه مردم اعم از کشاورز، کارگر، کارمند، باسواد و بی‌سواد در آن نقش مؤثری داشته‌اند.

فرماندار قوچان ادامه داد: باید رفتارمان طوری باشد که همه مردم و همه مجموعه‌ها احساس کنند که این مراسم و انقلاب منحصر و معطوف به یک مجموعه خاصی نیست بلکه این انقلاب مربوط به همه نظام و همه مردم است.

وی بابیان مطلب که همه برنامه‌های شهرستان در قالب ستاد و بانام ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) شهرستان قوچان برگزار خواهد شد اظهار داشت: ستاد دارای معنا و مفهومی است، یعنی مجموعه‌ای با اندیشه و خردی جمعی کنار هم نشسته‌اند و یک برنامه‌ریزی انجام داده‌اند.

علیرضا قامتی اجرای طرح نامه به حضرت امام(ره) را برنامه‌ای مناسب خواند و خاطرنشان کرد: باید آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و حتی ادارات و کارکنان دستگاه‌های اجرایی به‌صورت مستقلاً در این طرح ورود پیدا کنند و هرکدام جمع‌بندی خودشان را داشته باشند و قطعاً متونی که از درون این طرح خارج خواهد شد دارای سطح و سطوح مختلف و جامعیتی است که می‌توان آن را به یک منظومه تبدیل کرد و به‌عنوان یادگار آن را در سال ۹۶  برای شهرستان ثبت کرد.

وی با گلایه از مجموعه تبلیغات اسلامی در سطح استان جهت هزینه‌های مراسم در شهرستان‌ها اظهار داشت: متأسفانه فقط در حد یک اسم به شهرستان‌ها داده می‌شود و هیچ‌گونه حمایت مالی انجام نمی‌شود، ولی با تمام این مشکلات قطعاً ما به‌عنوان مسئول از ستاد هماهنگی تبلیغات در شهرستان حمایت خواهیم کرد.

فرماندار قوچان با اشاره به زمان برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام (ره) در بعدازظهر روز ۱۳ خرداد در مسجد جامع امام (ره) در قوچان گفت: همه مجموعه‌های شهرستان اعم از ادارات، بازاریان و اصناف، اقشار مختلف دانشگاهیان، حوزویان، کشاورزان، دهیاران و شوراهای اسلامی روستا همه و همه باید در این مراسم حضور مناسبی داشته باشند زیرا این مراسم عمومی است و متعلق به همه شهرستان است.

وی بر تشکیل ستادی با مدیریت دفتر امام‌جمعه و عضویت فرمانداری، دفتر نماینده مجلس، بنیاد شهید، شهرداری، اتاق اصناف، سپاه پاسداران، شبکه بهداشت و درمان و در رأس با هماهنگی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تأکید و خاطرنشان کرد: وظیفه این ستاد برنامه‌ریزی، مدیریت و انتظامات مراسم ارتحال در شهرستان است و باید به‌گونه‌ای عمل شود که احساس شود که تمام برنامه‌ها توسط خود مردم انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.