نخست وزیر اعلام کرد که حملات علیه افراد بی گناه در بغداد با هدف سست کردن عزم و اراده رزمندگان در جبهه های جنگ صورت گرفت و نیروهای مسلح در عراق تحت فرماندهی واحد هستند.

هدف انفجارهای بغداد، سست کردن عزم رزمندگان در میدان های نبرد بود

به گزارش قدس آنلاین، «حیدر العبادی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در سخنانی توضیحاتی درباره حوادث تروریستی در بغداد داد.

وی در همین راستا تصریح کرد: حملات علیه افراد بی گناه در بغداد با هدف سست کردن عزم و اراده رزمندگان در جبهه های جنگ صورت گرفت. تروریسم فقط در صورتی که برخی از ما آغوشمان را به رویش باز کنیم، قادر به فعالیت خواهد بود. شکاف امنیتی در بغداد ناشی از مسائل اطلاعاتی است و نمی توان آن را فروپاشی نامید.

نخست وزیر عراق پیامی را هم به کشورهای همسایه داد و خطاب به آنها تاکید کرد: نیروهای مسلح در عراق تحت فرماندهی واحد هستند. ما برای مناطقی که تحت تسلط مشترک قرار دارند، در حال برنامه ریزی ریشه ای هستیم.

بر اثر انفجارهای خودروهای بمبگذاری شده در مناطق پل الشهداء و الکراده بغداد ۲۰ نفر کشته و ۸۰ نفر دیگر زخمی شدند.

«حیدر العبادی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز دوشنبه نیز اعلام کرد که اعلام پیروزی بر باندهای تروریستی داعش بسیار نزدیک خواهد بود.

نخست وزیر عراق همچنین عنوان کرد: برخی در صدد بزرگنمایی کردن در خصوص تروریسم هستند. ما موفق شدیم تروریسم را محاصره کرده و تحرکات آن را در کنترل خود بگیریم. تروریسم به کشتار بی گناهان افتخار می کند و تمام عراقی ها را مورد هجوم قرار می دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: با نظارت فرماندهی نیروهای مسلح و با هماهنگی حشد شعبی نقشه ای برای تامین امنیت مرزهایمان با سوریه طراحی کردیم.

منبع: الفرات نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.