اصفهان- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان از اجرای قوانین و محدودیت های مربوط به رانندگان نوگواهینامه در اصفهان از ابتدای مردادماه سال جاری خبر داد.

قوانین مربوط به رانندگان نوگواهینامه از ابتدای مرداد ۹۶ در اصفهان اجرا می شود

سرهنگ رضا رضایی درگفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، افزود: این محدودیت‌ها برای دارندگان گواهینامه‌های پایه سوم و گواهینامه‌های موتورسیکلت در سال اول دریافت گواهینامه اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: این محدودیت‌ها شامل ممنوعیت رانندگی تا سه ماه به تنهایی است، یعنی افرادی که موفق شوند گواهینامه پایه سوم بگیرند تا سه ماه حق رانندگی به تنهایی را ندارند و باید هنگام رانندگی یک فرد گواهینامه‌دار در کنار آنها باشد.

رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: این رانندگان تا یک سال پس از صدور گواهینامه نمی‌توانند خارج از شهر رانندگی کنند.

 وی ادامه داد: دارندگان گواهینامه‌های پایه سوم موظف خواهند بود روزها تابلوهایی در ابعاد ۲۰ سانتی متر که توسط پلیس راهور ارایه می شود و بر روی آن نوشته شده: «احتیاط! راننده مبتدی است» را هم در قسمت جلو و هم در قسمت عقب خودروی خود نصب کنند.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه چنانچه این رانندگان دچار تخلفات رانندگی حادثه‌ساز شوند یا در تصادف مقصر شناخته شوند، گواهینامه آنها ضبط می‌شود، اظهارکرد: پس از آن راننده موظف است تا یک ماه به محل ارسال گواهینامه مراجعه کند و پس از طی کردن ۴۰ ساعت آموزش، گواهینامه دریافت کند.

وی تاکید کرد: افراد نوگواهینامه‌های موتورسیکلت هم حق ندارند تا یکسال اول با موتورسیکلت‌های بیش از ۱۲۵ سی سی رانندگی کنند.

رییس پلیس راهور استان اصفهان از اجرای قوانین و محدودیت های مربوط به رانندگان نوگواهینامه در اصفهان از ابتدای مردادماه سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: اعمال این محدودیت ها به نفع همه رانندگان خواهد بود.

وی گفت: ما می خواهیم به این مهم توجه کنیم که رانندگان مبتدی الزام بیشتری به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی داشته باشند تا ماحصل آن کاهش وقوع حوادث رانندگی باشد.

درباره اعمال محدودیت‌های بیشتر برای رانندگان نوگواهینامه گفت:دستورالعمل این موضوع ابلاغ شده و تمام استان‌ها در حال آماده شدن برای اجرای آن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.