۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 534873

قم- رئیس اتحادیه سوهانی و حلوایی استان قم با تاکید بر اینکه در حال حاضر سوهانی‌های قم می‌توانند نشان سلامت، ایزو و حلال را دریافت کنند گفت: دریافت نشان حلال سبب افزایش صادرات سوهان قم به دیگر کشورها می‌شود.

سوهان قم نشان حلال دریافت کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، امیر پوریزدی با اشاره به فعالیت بیش از ۸۰۰ واحد سوهانی در قم اظهار داشت: ۷۰ درصد اقلام تولید سوهان به کشورهای خارجی در قالب حضور در نمایشگاه‌ در کشورهای عمان، روسیه، مسقط، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، هلند، آلمان و ژاپن عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه سوهانی و حلوایی استان قم با اشاره به روند راه‌اندازی شهرک سوهان عنوان کرد: ۱۰ هکتار در شهرک برای واحدهای تولیدی و ۳ هکتار مجاور اتوبان قم- تهران برای عرضه و فروش سوهان در نظر گرفته شده که واگذاری زمین‌ها به متقاضیان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰۰ واحد سوهانی در قم فعال هستند خاطرنشان کرد: ۴۰۰ واحد غیرمجاز و به اصطلاح زیر پله‌ای در حال فعالیت هستند که اثر نامطلوبی بر بازار دارند چرا که این ۴۰۰ واحد هر کیلو ۲۵۰۰ تومان سود می‌کنند چون مالیات، عوارض، ارزش‌افزوده، دارایی و ... نمی‌دهند اگرچه این واحدها تاکنون شناسایی‌شده‌اند و از اماکن درخواست شده تا برای رسیدگی به آن‌ها اقدام کنند.

پوریزدی با تاکید براینکه ۲۰ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم در صنعت سوهان فعال هستند عنوان کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته برای شناسایی و جلوگیری از فعالیت واحدهای زیر پله‌ای شناسه دار کردن قوطی‌های سوهان با کد شناسه غذا و دارو است بر این اساس درصورت خریداری سوهان بدون شناسه می‌توانند آن را مرجوع کنند.

رئیس اتحادیه سوهانی و حلوایی استان قم عمده مشکل سوهانی‌ها را هزینه‌های خروج از سبک سنتی به صنعتی شدن دانست و افزود: در این زمینه بانک‌ها همکاری لازم را ندارند که با پرداخت  تسهیلات در صنعتی شدن واحدهای سنتی همکاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.