بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان اینکه اگر کارهای انسان خدایی نباشد هیچ ارزشی ندارد گفت: انسان موفق در راه رسیدن به خدا دچار شرک جلی و خفی نمی شود.

امام خمینی(ره) اسوه و الگوی اسلام ناب/ انسان موفق در راه رسیدن به خدا به خودپرستی گرفتار نمی شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح چهارشنبه در دومین نشست حلقه های صالحین مدیران کل دستگاه های اجرایی ا اشاره به ماه مبارک رمضان افزود: در ماه مبارک رمضان شرایط به گونه ای است که راه هایی به سوی اخلاص باز است و ما باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی یادآور شد: در طول تاریخ اسامی برخی از پادشاهان به ننگ برده می شود بنابراین ما نباید خود را به ننگ بفروشیم بلکه خداوند برای ما نرخ گذاشته است و ما نباید خود را ارزان بفروشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه موفق و پیروز کسی است که در سیر و سلوک به سوی خدا در شرک جلی و خفی به خودپرستی و هواپرستی دچار نشود افزود: نباید جز خدا با کسی معامله کنیم زیرا این مستی و بی عقلی است که برخی برای رسیدن به هوای نفسانی هر اشتباهی را انجام می دهند.
عبادی تصریح کرد: همه انبیاء و اولیاء الهی برای حق و عدل می جنگند و عده ای به آنان گرایش پیدا می کردند اما همین افراد به راه های مختلفی می رفتند که نشان دهنده تفاوت میان ظاهر و باطنشان بود.
وی با بیان اینکه انسان هایی که تاکنون موحد بودند و در برهه ای خاص لغزیدند از ابتدا ذاتشان اینگونه بوده است اما خودشان از آن بی خبر بودند اظهار داشت: ما نمی توانیم باطن انسان را تشخیص دهیم زیرا تنها خداوند است که از آنچه در دل انسان می گذرد خبر دارد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: از باطن افراد خیلی باید نگران باشیم زیرا آنچه که اصولاً در سرنوشت بر سر انسان می آید نتیجه اخلاق و اعمال خودش است و همچنین وقتی بشر نفسانی می شود هر بیماری را می پذیرد و این امر بسیار خطرناک است.
عبادی یادآور شد: همچنین برخی در بازار دین به دنبال دین واقعی نبودند که این امر یک بیماری سخت و خطرناک است.
وی با بیان اینکه باید توجه کنیم که همه آنچه خدا می پذیرد دین خالص است افزود: همه آنچه در انسان وجود دارد از یک غربال می گذرد و همه چیز به جز دین خالص از آن بیرون ریخته می شود.
 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: خداوند در سینه کسی دو دل قرار نداده است بنابراین وجود دو مهر در عرض هم، از محالات عقلانی است و خداوند در سینه کسی دو مهر قرار نداده است که هم خدا را بخواهد و هم به دنبال هوای نفس و مادیات باشد.
عبادی با اشاره به اینکه کسی که ادعا می کند با خدا، پیامبر و حضرت مهدی (عج) است شرط اولش سنخیت است خاطرنشان کرد: هر چیزی به سنخ خودش الحاق می شود.
وی با اشاره به سالگرد رحلت امام خمینی (ره) یادآور شد: امام خمینی (ره) اسوه و الگوی اسلام ناب و حقیقت ایمان بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.