اصفهان- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزاری نمایشگاه قرآن را یکی از بزرگترین رویدادهای ارزشمند قرآنی در این استان برشمرد و اعلام کرد: در استان اصفهان ۲ هزار مرکز، مؤسسه و خانه در حوزه های قرآنی فعالیت می کنند.

برگزاری نمایشگاه قرآن بزرگترین رویداد ارزشمند قرآنی استان اصفهان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی در جمع خبرنگاران افزود: قرآن باعث هدایتگری، روشنگری و جداکننده حق از باطل است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه قرآن یکی از بزرگترین رویدادهای ارزشمند قرآنی در استان اصفهان است، افزود: امسال چهاردهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت به همت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان در محل پل تاریخی شهرستان برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از همه نهادهای استانی خواست تا در برگزاری این نمایشگاه کمک کنند تا این حرکت زیباتر و بهتر برپا شود.

وی جایگاه استان اصفهان در رابطه با قرآن را بالا توصیف کرد و گفت: مرکز رایانه ای حوزه علمیه اصفهان فعالیت های ارزشمندی را انجام داده که به غنای فعالیت های قرآنی این استان افزوده است.

حجت الاسلام ارزانی یادآور شد: سال گذشته استان اصفهان در پانزدهمین آزمون سراسری قرآن رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.

وی اعلام کرد: در استان اصفهان ۲ هزار مرکز، مؤسسه و خانه در حوزه های قرآنی فعالیت می کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: به منظور مقابله با آسیب های اجتماعی باید برای توسعه فرهنگ قرآنی تلاش کرد.

رونمایی از نرم افزار «طنین وحی» در چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت

در ادامه این نشست خبری، مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان خبر از رونمایی نرم افزار صوتی و نمایشی ترجمه قرآن کریم با عنوان «طنین وحی» در چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت داد و گفت: این نرم افزار توسط مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان تهیه شده است.

رسول محققیان با اعلام اینکه چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت از ۱۶ خردادماه سال جاری در محل پل تاریخی شهرستان برگزار می شود، ابراز امیدواری کرد که سال آینده پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در محل و فضای جدید نمایشگاه اصفهان برگزار شود.

وی اظهارکرد: برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت از سال ۱۳۸۳ در اصفهان کلید خورد و مورد توجه و عنایت علمای شهر و کشور قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان تصریح کرد: در چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت ۱۲۰ مشارکت کننده از استان های اصفهان، هرمزگان، قم، خراسان رضوی و تهران حضور دارند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه با متراژ مفید ۴۱۱۶ مترمربع در کل فضای نمایشگاهی به میزان ۸۵۰۰ متر فضای نمایشگاهی برگزار می شود.

محققیان یادآور شد: ۲۴ درصد از مشارکت کنندگان چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت را نشریات مکتوب و انتشارات قرآنی، ۱۳ درصد رسانه های دیجیتال، ۳۰ درصد محصولات فرهنگی و هنری قرآنی، ۱۰ درصد سازمان ها و نهادهای دولتی، ۸ درصد دانشگاه ها و مراکز آموزش علوم قرآنی و ۷ درصد را بخش کودک و نوجوان به خود اختصاص داده است.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گفت: در طول برگزاری چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت، محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و گرو ه های تواشیح برگزار می شود.

وی برگزاری «شب شعر آیینی» به مناسبت ولادت امام حسن محتبی(ع) را از دیگر برنامه های جانبی چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت خواند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.