اصفهان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: تغییر رنگ آب رودخانه زاینده‌رود در مبارکه و لنجان به دلیل ورود پساپ تصفیه‌خانه به داخل رودخانه بوده که در همان ساعت نخست این مشکل برطرف شد.

تکذیب شایعات ورود ماده شیمیایی به زاینده‌رود/ آب آشامیدنی اصفهان مشکلی ندارد؛ مردم نگران نباشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حمید ظهرابی با بیان اینکه مردم هیچ نگرانی در مورد ورود فضولات یا ماده شیمیایی به داخل آب زاینده‌روده نداشته باشند اظهار داشت: با توجه به اینکه این تصفیه‌خانه در منطقه پایین دست رودخانه است و تصفیه کردن آب آشامیدنی در بالا دست زاینده‌رود انجام می‌شود، هیچ مشکلی در کیفیت آب آشامیدنی برای مردم پیش نمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون رنگ آب زاینده‌رود در منطقه لنجان به حالت قبل برگشته است، افزود: با تعمیرشدن سیستم پمپاژ تصفیه‌خانه در محدوده شهرستان لنجان، این پساب اگر هم به اصفهان برسد قرمزی آن کم‌رنگ‌تر و رقیق‌تر می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به انجام تعمیر تصفیه‌خانه در لنجان در همان ساعات نخست بروز مشکل اشاره و خاطرنشان کرد: در حدود یک ساعت پساپ تصفیه‌خانه آب آشامیدنی وارد بستر رودخانه زاینده‌رود و همراه گل و لای و ترکیبات منعقد کننده سبب این تغییر رنگ در آب شده بود.

وی با بیان اینکه تا ساعاتی دیگر کیفیت آب رودخانه در لنجان و مبارکه به حالت قبلی خود برمی‌گردد، افزود: به‌وسیله این تصفیه‌خانه آب آشامیدنی پمپاژ و بعد به تصفیه‌خانه انتقال پیدا می‌کند و در نهایت توسط استخرهایی بخار گل و لای از آب برداشته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.