شهرکرد-مدیر کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۰ واحد صنعتی راکد با ۳۱۸ میلیارد ریال تسهیلات و ۵۷ واحد نیمه تعطیل صنعتی با ۵۸۲ میلیارد ریال تسهیلات راه اندازی مجدد خواهند شد.

۲۰ واحد صنعتی در سال جاری راه اندازی مجدد می شوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید نعیم امامی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: از جمله برنامه های بخش صنعت در سال جاری راه اندازی مجدد واحد های تولیدی و افزایش تولید می باشد که در این راستا ۲۰ واحد صنعتی راکد با ۳۱۸ میلیارد ریال تسهیلات و ۵۷ واحد نیمه تعطیل صنعتی با ۵۸۲ میلیارد ریال تسهیلات راه اندازی مجدد خواهند شد.

امامی با اشاره به پیش بینی صدور جواز تاسیس و سرمایه گذاری جدید  گفت: پیش بینی شده در سال جاری ۳۲۰ جواز تاسیس با سرمایه حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۵۰۰۰ نفر ایجاد شود.

وی در خصوص راه اندازی طرح های بالای ۶۰ درصد در سال ۹۶ گفت: تعداد ۵۰ واحد با سرمایه ۴۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۵۰۰ نفر و همچنین تسهیلات ۲۲۰ میلیارد ریالی راه اندازی شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه افزود: در سال ۹۶ تعداد ۲۲ ماشین آلات معادن با اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال و ۴۶ ماشین آلات صنایع معدنی با اعتبار ۲۰۵ میلیارد ریال بازسازی و نوسازی شوند.

امامی در خصوص راه اندازی و افزایش تولید در بخش معدن گفت: پیش بینی می شود در سال ۹۶ تعداد ۵ معدن جدید با ۵۰ اشتغال  و ۴۲ میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز راه اندازی و همچنین تولید معادن به میزان ۶۰ هزار تن افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به برنامه های سازمان در ایجاد اشتغال در حوزه مشاغل خانگی گفت: در سال ۹۶ تعداد ۱۴۰ واحد با اشتغال زایی ۱۴۰ نفر و با اعتبار ۷ میلیارد ریال راه اندازی می شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص صادرات محصولات تولیدی صادرات گرای استان گفت: با بررسی صادرات کالا و خدمات از استان سهم صادراتی واحد های تولیدی و بازرگانی  استان در سال گذشته ۱۰۷ میلیون دلار بوده است که پیش بینی می شود در صورت اختصاص بودجه جهت پرداخت مشوق های صادراتی به صادر کنندگان کالا و خدمات با تخفیف در میزان سود تسهیلات بانکی صاردات در سال ۹۶ به میزان ۱۱۲ میلیون دلار افزایش پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.