خرم آباد- استاندار لرستان گفت: چشم انداز صادرات این استان در سال جاری رشد ۲۸ درصدی است و رسیدن به این رقم رشد به هیچ عنوان دور از ذهن نیست.

چشم انداز صادرات لرستان امسال رشد ۲۸ درصدی است
به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، هوشنگ بازوند در در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: برای تحقق رشد ۲۸ درصدی صادرات در لرستان نیازمند رایزنی های علمی در زمینه فروش محصولات هستیم تا بتوانیم حضوری موثر و مستمر در بازارهای جهانی داشته باشیم.
وی گفت: پارسال به رغم پیش بینی ها مبنی بر رشد ۱۲ و نیم درصدی صادرات استان لرستان شاهد رشد ۲۵ و یک دهم درصدی بودیم که بسیار امیدوار کننده بود.
استاندار لرستان میل یه سرمایه گذاری در استان را رو به رشد توصیف کرد و افزود: لازمه تولید و حل مشکل اشتغال، تولید ثروت و سرمایه گذاری است که این مهم بدون یاری همه مسئولان و مردم محقق نمی شود.
بازوند گفت: برنامه ریزی شده امسال ۲۵هزار شغل در لرستان ایجاد شود که این موضوع مستلزم سرمایه گذاری ۶۵ هزار میلیارد ریالی در استان است.
وی وجود مدیران انقلابی در رأس امور اجرایی استان را یک نیاز عنوان کرد و افزود: مدیر انقلابی کسی است که در راستای تسهیل شرایط سرمایه گذاری در استان و برداشتن موانع بر سر راه این مهم گام های اساسی بردارد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست با اشاره به روند رو به رشد گردشگری در اقتصاد کشور گفت: سیاست دولت در کاهش تمرکز از تهران به سایر نقاط کشور٬ اهمیت گردشگری در کشور را بیش از گذشته کرده است و امروزه در همین راستا شاهد فعالیت استان های مرکزی کشور در جهت گسترش این صنعت پول ساز هستیم.
حسین سلاح ورزی افزود: اخیرا شاهد فعالیت سه استان اصفهان، یزد و کرمان در ایجاد منطقه توریستی تحت عنوان مثلث گردشگری به مرکزیت اصفهان هستیم که این خود اتفاق بسیار مهمی در این حوزه است.
وی ادامه داد: مطالعات انجام شده نشان می دهد که لرستان در این خصوص از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که در مسیر راهی باستانی به نام جاده شاهی یا جاده باستانی قرار دارد.
سلاح ورزی اظهار امیدواری کرد که به زودی مقدمات ایجاد منطقه گردشگری جاده شاهی با مرکزیت لرستان انجام گیرد تا زمینه تبدیل این منطقه به عنوان یک قطب در حوزه گردشگری کشور فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.